Proiecţii de filme şi sesiuni ShortsUp, la expoziţia World Press Photo 2015

Proiecţii de filme şi sesiuni ShortsUp vor fi organizate începând de sâmbătă până pe 20 mai, în cadrul expoziţiei de fotojurnalism World Press Photo (WPP) 2015, în Piaţa Universităţii, bucureştenii putând viziona lungmetraje precum "Toto şi surorile lui", de Alexander Nanau.

184 afișări
Imaginea articolului Proiecţii de filme şi sesiuni ShortsUp, la expoziţia World Press Photo 2015

Proiecţii de filme şi sesiuni ShortsUp, la expoziţia World Press Photo 2015 (Imagine: Shutterstock)

"WPP înseamnă acum cea mai valoroasă expoziţie de fotografie jurnalistică din lume. Impactul cultural şi social al WPP a fost recunoscut şi anul acesta, prin prezenţa Ministrului Culturii la vernisaj. Dar poate însemna şi mai mult. Cu ediţia din acest an, începem transformarea treptată a WPP într-o platformă de evenimente culturale. Începem cu proiecţii de filme premiate la festivalurile internaţionale şi sesiuni ShortsUp. Cât despre surpriza anului viitor, deja ne-am apucat de lucru", a declarat Cristian Movilă, preşedintele Fundaţiei Eidos, într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Pe 16 mai, de Noaptea Muzeelor, expoziţia va fi deschisă între orele 21.00 şi 04.00 şi vor fi proiectate şi scurtmetraje, în parteneriat cu ShortsUp. Pe 17 mai, va avea loc proiecţia filmului "War Photographer", pe 18 mai, "Call me Kuchu", pe 19 mai, "Les invisibles", pe 20 mai, "Toto şi surorile lui/ Toto and His Sisters", iar, între 21 şi 24 mai, vor fi seri ShortsUp (între 21.00 şi 23.00).

Pentru al patrulea an consecutiv, expoziţia, organizată de Fundaţia Eidos, a fost deschisă publicului începând cu 8 mai şi poate fi vizitată până pe 29 mai, în spaţiul special amenajat din Piaţa Universităţii, de luni până joi, de la 11.00 la 21.00, vineri, de la 11.00 la 22.00, şi sâmbată şi duminică, de la 10.00 la 22.00.

Costul biletului pentru proiecţii este de 10 lei şi poate fi cumpărat de la intrarea în expoziţie, excepţie făcând Serile ShortsUP, când costul biletului este de 20 de lei.

Expoziţia este deschisă publicului până pe 29 mai, în spaţiul special amenajat din Piaţa Universităţii, de luni până joi, de la 11.00 la 21.00, vineri, de la 11.00 la 22.00, şi sâmbată şi duminică, de la 10.00 la 22.00.

Peste 2.000 de români au vizitat expoziţia World Press Photo în doar primul weekend de la deschidere.

Potrivit comunicatului citat, 5.692 de fotoreporteri şi fotografi din 131 de ţări au participat la ediţia 2014 a competiţiei WPP, expoziţia aducând publicului român selecţia celor mai valoroase fotografii documentare din cele 97.912 imagini înscrise în concurs. Marele câştigător al competiţiei, "Fotografia Anului 2014", semnată de fotograful danez Mads Nissen, este expusă în Bucureşti alături de cele peste 100 de fotografii selectate de juriul independent al competiţiei.

Ediţia acestui an aduce o nouă categorie, Long Term Projects, ce s-a dovedit foarte populară încă din faza înscrierilor, adunând 14.583 de imagini.

Expoziţia călătoreşte în întreaga lume, în peste 100 de locaţii din peste 45 de ţări, fiind vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediţie. Fotografiile câştigătoare au fost alese de un juriu internaţional independent, stabilit în Amsterdam şi format din 19 experţi, al cărui preşedinte a fost Michele McNally, director of photography şi assistant managing editor la The New York Times.

Expoziţia WPP este o iniţiativă a World Press Photo Foundation, fondată în anul 1955, în Olanda, şi activează ca organizaţie independentă, nonprofit, cu sediul în Amsterdam. Competiţia a debutat în 1955, când 42 de fotografi din 11 ţări au înscris peste 300 de fotografii pentru jurizare. În 2012, expoziţia a fost readusă pentru prima dată la Bucureşti, după 18 ani de absenţă, prin eforturile Fundaţiei Eidos, care a organizat expoziţia şi în anii consecutivi următori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici