Radio România Actualităţi, somat de CNA pentru difuzarea unui material anti-Băsescu

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, duminică, să someze public Radio România Actualităţi (RRA), pentru că a difuzat, în dimineaţa zilei celui de-al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, un material în care este ironizat Traian Băsescu, fapt interzis de legislaţia audiovizuală.

44 afişări
Imaginea articolului Radio România Actualităţi, somat de CNA pentru difuzarea unui material anti-Băsescu

CNA: Radio România Actualităţi, somat pentru difuzarea unui material anti-Băsescu, duminică (Imagine: Mediafax Foto)

CNA s-a întrunit, duminică, într-o şedinţă specială, pentru a monitoriza modul în care posturile de televiziune şi radio difuzează informaţiile din ziua turului al doilea al alegerilor prezidenţiale. La şedinţa Consiliului au participat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, şi membri ai Consiliului - Narcisa Iorga, Gelu Trandafir, Attila Szasz, Christian Mititelu şi Mihai Mălaimare.

În ziua de 6 decembrie au fost două sesizări privind postul RRA, în legătură cu difuzarea unui spot anti-Traian Băsescu. Reclamaţiile au fost primite de la Pro Democraţia şi de la PD-L.

În urma monitorizării CNA, s-a constatat că, duminică, la ora 6.14, a fost transmis un spot însoţit de comentariile realizatorului emisiunii "Iarba Verde de acasă", Gheorghe Verman.

În spot se găsesc afirmaţii făcute de o voce care o imită pe cea a lui Traian Băsescu şi care spune: "Ho, ho, ho... am ţepuit, am păcălit" şi "În maxim cinci minute de la vot, voi demisiona din funcţie".

CNA a decis somarea postului Radio România Actualităţi pentru nerespectarea articolului 8 din Decizia CNA nr. 853/2009, potrivit căruia "Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor sunt interzise difuzarea oricăror mesaje şi comentarii cu conţinut electoral, a emisiunilor şi spoturilor electorale, precum şi invitarea sau prezentarea în programe a candidaţilor şi a reprezentanţilor acestora şi ai partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale care susţin candidaţi, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 9".

Potrivit lui Răsvan Popescu, la postul de radio s-a întrunit Consiliul Director al Societăţii Române de Radiodifuziune şi s-a început o ancheta internă. "Se pare că cineva a introdus materialul piratat în locul emisiunii care trebuia să fie la ora respectivă şi care trebuia să fie o emisiune despre pictură. Colajul foloseşte unele din declaraţiile lui Traian Băsescu mai vechi, plasate pe un fond de manea şi care sunt de natură să aducă un prejudiciu acestui candidat. Conducerea ne asigură că a declanşat ancheta necesară, că se va adresa organelor de anchetă ale statului", a spus Răsvan Popescu.

"Este un incident regretabil pentru că ei nu au avut nicio abatere de la cadrul legal în această campanie", a mai spus Popescu.

Într-un comunicat remis, duminică, MEDIAFAX, Comitetul Director al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) anunţă că "a luat măsurile ce se impun şi a declanşat astăzi (duminică, n.r.) o anchetă internă pentru a verifica circumstanţele a ceea ce se bănuieşte a fi un atac informatic extern asupra producţiilor radiofonice ale Radio România Actualităţi. Conţinutul original al emisiunii «Iarba Verde de Acasă» a fost alterat prin intercalarea unor secvenţe audio pirat cu conţinut denigrator la adresa unuia dintre candidaţii la alegerile prezidenţiale. Intervenţia promptă a operatorilor de emisie a blocat continuarea difuzării materialului pirat, fiind difuzată varianta originală, aflată în cabina de emisie pe un CD-martor".

Conducerea SRR mai anunţă în comunicat că "a informat Consiliul Naţional al Audiovizualului, precum şi staff-urile celor doi candidaţi de producerea acestui incident. Ancheta declanşată are în vedere inclusiv apelarea la instituţiile specializate ale statului, în vederea clarificării acestui sabotaj la adresa postului public de radio. Conducerea SRR a notificat totodată Organizaţia Pro-Democraţia în legătură cu atacul informatic la adresa Radio România Actualităţi".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici