Boagiu vrea să crească rata de absorbţie a fondurilor europene de la 4% la 20% în acest an

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, vrea să crească rata de absorbţie a fondurilor europene cu 16 puncte procentuale, de la 4% în prezent la 20% la finele acestui an.

39 afișări
Imaginea articolului Boagiu vrea să crească rata de absorbţie a fondurilor europene de la 4% la 20% în acest an

Boagiu vrea să crească rata de absorbţie a fondurilor europene de la 4% la 20% în acest an (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

"În ultimele luni, am crescut rata de absorbţie de la 32 milioane euro la 113 milioane euro, adică de la puţin peste 1% la 4% (...) Cred că vom reuşi să absorbim cea mai mare parte a fondurilor, cu toate că este un efort gigantic. Vom creşte până la 20% rata până la sfârşitul lui 2011, iar 2013 va fi anul în care vom avea în exploatare 800 de kilometri de autostradă", a spus Boagiu la seminarul "Cum va arăta infrastructura României în 2013", organizat de Ziarul Financiar.

Ea a arătat că pentru a ajunge la o rată a absorbţiei de 20%, plăţile de la Comisia Europeană trebuie să crească de la 113 milioane euro la 500 milioane euro. Până la sfârşitul anului 2012, Boagiu vrea să fie plătite proiecte de 2,7 miliarde euro, iar în 2013, ultimul an al exerciţiului financiar european, suma trebuie să crească la 3,6 miliarde euro.

Ministrul a mai spus că ar fi fost de preferat să existe un minister care să se ocupe de absorbţia fondurilor de la UE.

"Ar fi fost de dorit să avem un minister dedicat absorbţiei fondurilor europene, cu mai multă putere decât ACIS-ul, dar e bine că primul ministru ţine frâiele absorbţiei prin ACIS (Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale - n.r.)", a adăugat ministrul Transporturilor.

Ea a menţionat că lucrările la tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, dar şi Sibiu-Piteşti, vor începe până în 2013. Potrivit lui Boagiu, până în 2012 vom avea 416 kilometri de autostradă în plus, iar în 2013 încă 80 de kilometri. Astfel, România ar putea ajunge la aproximativ 800 de kilometri de autostradă la finele lui 2013, faţă de circa 300 kilometri în prezent.

Referitor la infrastructura feroviară, ministrul a spus că nu dispune de întreaga sumă pentru modernizarea Coridorului IV, de 1,8 miliarde euro, însă, în 2013, trenurile vor circula între Braşov şi Constanţa cu o viteză de 160 km pe oră.

În ceea ce priveşte plata restanţelor pe care ministerul le are către constructori, Boagiu s-a ferit să ofere o cifră exactă, însă a precizat că "o bună parte" a fost achitată anul trecut.

"La drumuri mai sunt sume restante şi vrem să facem un plan de eşalonare agreat de Guvern, iar la CFR am făcut plăţile, şi pentru anul acesta avem banii necesari prinşi în buget", a spus Boagiu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici