BRAT: Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele scurte - Mediafax

BRAT: Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele scurte

Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele mai scurte de o săptămână, muntele conducând în topul preferinţelor pentru concediile de câteva zile, arată rezultatele celui mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS realizat de BRAT.

167 afişări
Imaginea articolului BRAT: Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele scurte

BRAT: Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele scurte (Imagine: Hepta)

54% dintre români şi-au alocat în ultimele 12 luni resurse de timp şi financiare pentru vacanţe mai scurte de o săptămână, în timp ce 32% dintre cei intervievaţi au optat pentru o vacanţă mai lungă.

Universul studiului este reprezentat de populaţia din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 şi 74 de ani. Studiul măsoară preferinţele de consum de bunuri şi servicii ale populaţiei urbane. Caracterul continuu al studiului şi eşantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuaţiilor preferinţelor populaţiei şi studierea lor în raport cu evoluţia socio-economică din România. Marja de eroare este de +/-0,8%.

 

Potrivit rezultatelor celui mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), cei mai mulţi dintre respondenţi (41%) şi-au declarat intenţia de a face o călătorie de agrement de scurtă durată în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că aproximativ 4 milioane de oameni plănuiesc să plece într-o vacanţă mai scurtă de o săptămână în 2015.

Destinaţia principală luată în considerare pentru planificarea vacanţelor scurte este de departe România, muntele conducând în topul preferinţelor pentru concediile de câteva zile. Acest aspect este influenţat şi de faptul că vacanţele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce oferă litoralului un caracter sezonier.

39% dintre persoanele care au petrecut o vacanţă scurtă în România în ultimul an au ales cazarea în pensiuni/agroturism, în timp ce 47% dintre românii care au călătorit într-o ţară străină au optat pentru cazarea în hoteluri de 3 stele.

Indiferent de destinaţia aleasă, cei care optează pentru călătorii de agrement sau vacanţe mai scurte de o săptămână aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, în detrimentul altor mijloace de transport.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor).

Studiul Naţional de Audienţă FOCUS este realizat de BRAT şi reprezintă unica sursă pentru piaţa de media şi publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audienţă care sunt utilizate pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar în presa scrisă. Studiul a fost lansat în urmă cu 12 ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri şi are circa 50 de beneficiari: editori, clienţi, regii şi agenţii de publicitate. Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri şi servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci şi peste 200 de categorii de bunuri şi servicii.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici