Brokerul Poştei Române vrea să devină cel mai mare jucător de profil în următoarele 12 luni

Poşta România Broker de Asigurare şi-a propus să devină, în următoarele 12 luni, cel mai mare jucător pe piaţa de profil, veniturile din comisioanele încasate din distribuţia contractelor de asigurare fiind estimate la 2,5 milioane de lei în 2015.

145 afișări
Imaginea articolului Brokerul Poştei Române vrea să devină cel mai mare jucător de profil în următoarele 12 luni

Brokerul Poştei Române vrea să devină cel mai mare jucător de profil în următoarele 12 luni (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Vrem să ajungem cel mai mare broker de asigurare în următoarele 12 luni. Avem 12.000 de factori poştali care vor asigura distribuţia poliţelor", a declarat directorul general al Poştei Române, Alexandru Petrescu, la conferinţa dedicată lansării brokerului.

La nivelul anului 2013, primii trei jucători pe piaţa brokerajului de asigurări după volumul primelor intermediate sunt Safety Broker - 242,5 milioane de lei, Marsh Broker - 234,6 milioane de lei şi Porsche Broker - 151,8 milioane de lei.

În privinţa veniturilor, Safety Broker a încasat 46,9 milioane de lei, fiind urmat de Destine Broker - 33,7 milioane de lei şi Transilvania Broker - 32,4 milioane de lei, potrivit datelor din raportul pe anul 2013 al Autortăţii de Supraveghere Financiară (ASF).

Prezent la eveniment, ministrul pentru Societatea Informaţională, Răzvan Cotovelea, a declarat că Poşta Română va deveni, prin intermediul brokerului, unul din primii trei jucatori pe piaţa de profil în următorii 3-4 ani.

Directorul general al Poşta Română Broker de Asigurare, Viorel Motoroiu, a estimat că veniturile societăţii din comisioane vor atinge 100.000 de lei până la finele anului şi 2,5 milioane de lei în 2015.

"Brokerul are un punct de distribuţie în sediul central al Poştei Române şi va deschide încă unul în Bucureşti în zilele următoare. Extinderea în Capitală va continua pentru că aici este un business foarte mare. De asemenea, ne vom extinde şi în teritoriu, urmând să fim prezenţi în toate reşedinţele de judeţ", a spus Motoroiu.

El a adăugat că Poşta Română Broker de Asigurare va distribui asigurări generale (auto, locuinţe), având deja încheiate parteneriate cu şapte societăţi de asigurare, printre acestea numărându-se City Insurance, Euroins şi Allianz-Ţiriac Asigurări.

"Luâm în calcul şi distribuirea de poliţe de viaţă în partea a doua a anului 2015", a spus şeful Poştei Române, care a adăugat că lansarea borkerului va permite factorilor poştali să îşi suplimenteze veniturile din încheierea de poliţe.

Poşta Română Broker de Asigurare a primit autorizaţia de funcţionare de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în luna septembrie a acestui an.

Societatea este controlată integral de Poşta Română şi, conform bugetului aprobat pentru anul 2014, veniturile totale ale brokerului au fost estimate la 618.900 lei, iar cheltuielile totale sunt anticipate la 617.100 lei.

De asemenea, cheltuielile cu salariile pentru cei trei salariaţi ai Poşta România Broker de Asigurare au fost previzionate la 160.100 de lei.

"Avem în prezent patru angajaţi şi numărul acestora va creşte la 10 până la finele acestui an", a spus Motoroiu.

Poşta Româna a anunţat încă din iunie 2011 că va înfiinţa o bancă şi un broker de asigurări, scopul fiind utilizarea mai bună a reţelei de unităţi poştale şi suplimentarea veniturilor operatorului, pe fondul contractării pieţei de profil.

Anul trecut, potrivit datelor ASF, brokerii au intermediat 46,84% din primele subscrise, în creştere cu 3,2 puncte procentuale faţă de anul 2012.

Astfel, valoarea primelor intermediate de brokeri pe cele două categorii de asigurări a fost de 3,88 miliarde de lei, în urcare cu 7,77% faţă de anul 2012.

Pe piaţa brokerajului în asigurări sunt autorizate aproximativ 500 de societăţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici