Ce cumpără românii înainte de Paşte şi care e profitul magazinelor

Sărbătorile de Paşte, mult aştep­tate de retaileri pentru a-şi ro­tunji vânzările după ce declinul con­sumului a continuat şi în primele luni ale acestui an, arată că bugetul românilor este încă restrâns, iar coşul de cumpărături este mai sărac faţă de cel de anul trecut.

147 afișări
Imaginea articolului Ce cumpără românii înainte de Paşte şi care e profitul magazinelor

Ce cumpără românii înainte de Paşte şi care e profitul magazinelor (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Ziua de sâmbătă (din ultimul week-end înainte de Paşte - n. red.) a fost foarte bună din punctul de vedere al traficului de clienţi şi al vânzărilor faţă de o perioadă normală. În com­paraţie cu anul trecut de Florii, dacă numărul de clienţi s-a menţinut, coşul de cum­­­părături însă, în medie, a fost mai mic", spune Adriana Piţa, PR manager real,- Hy­per­­market.

Compania operează 25 de hipermar­ke­turi şi a avut anul trecut vânzări de 694 de milioane de euro, cu 3,4% mai mult decât în anul anterior. Anul trecut real,- a deschis un sin­gur magazin, frânând astfel procesul de expansiune, după ce în primii patru ani de la in­trarea pe piaţă deschidea cel puţin patru ma­­gazine pe an.

În fiecare an înainte de Paşte începe febra cumpărăturilor pentru carne de miel şi alte alimente. Deşi economia este în con­ti­nuare afectată de criză, românii au mers în ul­timul weekend înainte de Paşte în ma­ga­zine pentru a-şi face cumpărăturile, însă s-au limitat la alimente de bază.

"Cel mai bine vân­dute pro­duse în weekendul de dinainte de Paşte au fost uleiul, ba­na­nele, za­­hă­rul, peştele, ro­şiile şi apa", spune Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour, cel mai mare ope­­rator de hipermarketuri de pe piaţa locală, care mai deţine şi super­marketurile Carrefour Mar­ket. Mihai nu oferă însă date re­­feritoare la numărul de clienţi sau la vânzări.

Citeşte mai multe despre cumpărăturile românilor pentru Paşte pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici