Suprafaţa spaţiilor comerciale deţinute în România s-a redus de la 17.734 metri pătraţi în 2009 la 3.000 metri pătraţi anul trecut, potrivit raportului financiar al Spar.
Tototdată, suprafaţa medie a unui magazin din România a coborât de la 1.267 metri pătraţi în 2009 la 429 metri pătraţi anul trecut.
„Spar România a întâmpinat dificultăţi semnificative, vânzările de retail coborând la 10 milioane de euro. Este de aşteptat ca o nouă structură să fie implementată pentru a dezvolta Spar în România”, se arată în raport.
Vânzările la nivel de grup au crescut cu 4,5% anul trecut, la 29,8 miliarde de euro. Spar este prezent în peste 30 de ţări.
Spar a intrat pe piaţa din România în 2005 în regim de franciză. Spar România, parte a companiei compania Astral Impex, controlată de oamenii de afaceri Ioan şi Floare Cuc, din Arad, a intrat în insolvenţă în iulie 2009, pe fondul crizei financiare. Cei doi oameni de afaceri au acordat franciza Spar în România şi altor investitori.