Prima pagină » Economic » Vânzările din România ale retailerului Spar au scăzut la jumătate anul trecut, la 10 milioane euro

Vânzările din România ale retailerului Spar au scăzut la jumătate anul trecut, la 10 milioane euro

Vânzările din România ale Spar au scăzut anul trecut cu 46%, de la 18,4 milioane de euro în 2009 la 10 milioane de euro, în contextul înjumătăţirii numărului de magazine de la 14 la 7, iar retailerului olandez vizează o reorganizare a structurii pentru dezvoltarea pe piaţa locală.
05 iun. 2011, 14:14, Economic

Suprafaţa spaţiilor comerciale deţinute în România s-a redus de la 17.734 metri pătraţi în 2009 la 3.000 metri pătraţi anul trecut, potrivit raportului financiar al Spar.

Tototdată, suprafaţa medie a unui magazin din România a coborât de la 1.267 metri pătraţi în 2009 la 429 metri pătraţi anul trecut.

„Spar România a întâmpinat dificultăţi semnificative, vânzările de retail coborând la 10 milioane de euro. Este de aşteptat ca o nouă structură să fie implementată pentru a dezvolta Spar în România”, se arată în raport.

Vânzările la nivel de grup au crescut cu 4,5% anul trecut, la 29,8 miliarde de euro. Spar este prezent în peste 30 de ţări.

Spar a intrat pe piaţa din România în 2005 în regim de franciză. Spar România, parte a companiei compania Astral Impex, controlată de oamenii de afaceri Ioan şi Floare Cuc, din Arad, a intrat în insolvenţă în iulie 2009, pe fondul crizei financiare. Cei doi oameni de afaceri au acordat franciza Spar în România şi altor investitori.