Ford România va scoate din producţie Transit Connect şi va construi un nou model de clasă B

Ford România va produce, pe lângă B-Max, încă un model de clasă B, imediat după ce va înceta producţia utilitarei uşoare Transit Connect, a declarat marţi Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Naţionale de Vânzări Ford.

437 afișări
Imaginea articolului Ford România va scoate din producţie Transit Connect şi va construi un nou model de clasă B

Ford România va scoate din producţie Transit Connect şi va construi un nou model de clasă B (Imagine: Remus Badea/Mediafax Foto)

El a spus că decizia de a produce un nou vehicul din gama de modele seria B a venit în urma punerii la punct a unei noi strategii de reorganizare a fabricilor deţinute în Europa de către compania americană.

Astfel, s-a decis ca uzina Ford de la Craiova să devină o unitate de producţie specializată pe vehicule clasa B.

Începerea producţiei unui nou model de clasă B, pe lângă B-Max, va coincide cu scoaterea din fabricaţie a modelului Transit Connect. Producţia acestui model va fi transferată către uzina Ford din Valencia.

Reprezentantul companiei americane nu a precizat când va avea loc lansarea producţiei noului model de clasă B.

Transit Connect va fi scos din fabricaţie odată cu lansarea noii generaţii a modelului, în Spania.

Ford va investi 800 milioane euro în fabrica deţinută în Spania, unde va produce două modele noi, Transit Connect şi crossover-ul Kuga.

Nenzen a spus că activităţile de reorganizare nu vor afecta planurile de producţie pentru modelul B-Max.

Primele unităţi B-Max vor fi livrate în al doilea trimestru al anului viitor.

Oficialul Ford a precizat că versiunea de serie a modelului B-Max va fi prezentată în premieră în luna septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Planul de reorganizare a fabricii de la Craiova va presupune majorarea numărului furnizorilor de componente, precum şi al angajaţilor, care în prezent se ridică la aproximativ 3.500 de persoane.

Oficialul Ford a precizat că uzina Ford România va funcţia la capacitatea maximă de 350 de unităţi pe zi când va începe şi producţia următorului model de clasă B.

Reprezentantul Ford a spus că mai mult de 90% din producţia noul model anunţat va fi exportată.

Totodată, Nenzen a reconfirmat începerea producţiei motorului ecoboost, care va deservi producţia de vehicule de la Craiova, însă nu exclude şi exportul unor cantităţi în cazul în care vor exista solicitări de la alte uzine din Europa.

În următorii trei ani, compania americană intenţionează să lanseze în producţie în Europa cel puţin 20 de modele noi sau îmbunătăţite.

Ford a început la uzina de la Craiova producţia primelor prototipuri B-Max realizate în România, urmând ca pe durata verii să asambleze peste 70 de astfel de maşini.

Kit-urile de asamblare a prototipului B-Max provin de la uzinele Ford din Germania, unde au fost produse modelele de prezentare a modelului la Salonul Auto de la Geneva.

Prototipurile la care lucrează angajaţii Ford Craiova vor fi testate în următoarele luni în Belgia, la centrul Ford de încercări din Lommel, precum şi în ţări cu forme de climă extremă. De asemenea, maşinile de test vor putea fi văzute în acestă vară şi pe şoselele din România. După finalizarea etapelor de încercări, maşinile vor fi distruse în întregime.

Testele cu prototipurile noului model sunt premergătoare începerii producţiei de serie a automobilului, programată pentru prima parte a anului viitor.

B-Max este un monovolum de clasă mică, model al cărui concept a fost prezentat pe 1 martie la Salonul Auto de la Geneva. B-Max va fi construit exclusiv în România.

Planul de reorganizare a producţiei la fabrica de la Craiova a fost prezentat Guvernului, cu care Ford încă negociază actul adiţional la contractul de privatizare, solicitat de compania americană anul trecut.

Ford a cerut Guvernului, în 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investiţiile şi parametrii de producţie care trebuiau atinşi la Automobile Craiova până în septembrie 2011, invocând criza financiară.

Potrivit contractului iniţial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford România trebuia să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.

Uzina Ford de la Craiova a produs în primele patru luni ale acestui an aproape 3.000 de unităţi din modelul de autoutilitară uşoară Transit Connect.

Constructorul auto a investit până în prezent 450 de milioane euro în operaţiunile pe care le desfăşoară la Craiova, proiect pentru care compania americană s-a angajat prin contractul de privatizare să aloce 675 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici