Grindeanu: România are un rol extrem de important pentru economia Ucrainei şi R. Moldova

România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina sau Republica Moldova şi implicit pentru economia celor două ţări, afirmă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, după o videoconferinţă cu omologii din cele două ţări.

688 afișări
Imaginea articolului Grindeanu: România are un rol extrem de important pentru economia Ucrainei şi R. Moldova

Grindeanu: România are un rol extrem de important pentru economia Ucrainei şi R. Moldova

„România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina sau Republica Moldova şi implicit pentru economia celor două ţări. De la începutul invaziei ruse în Ucraina , infrastructura românească, portuară, feroviară, rutieră sau aeriană oferă căi vitale de transport pentru tranzitul bunurilor şi materiilor prime necesare”, afirmă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

El a participat, marţi, la o videoconferinţă, alături de Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi ministrul Transporturilor din Republica Moldova, Andrei Spînu.

„Am luat în discuţie soluţiile pe care România le oferă în aceste momente. Am subliniat implicarea României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă şi asigurarea transpunerii şi transbordarea vagoanelor, precum şi circulaţia continuă şi cu prioritate a acestora. Liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova şi Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, ţară ţerţă) reprezintă o altă variantă pe care o oferim. Creşterea capacităţii de operare a Portului Constanţa reprezintă un sprijin major pentru fluxurile de mărfuri care vin dinspre Ucraina, prin Republica Moldova. Tranzitul facil al produselor agricole pe coridorul Siret-Constanţa, reprezintă un alt ajutor pe care îl oferim în aceste momente atât Ucrainei, cât şi Republicii Moldova. Navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile româneşti şi sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare. Mărfurile care au destinaţia Ucraina, în special containerele, sunt primite şi descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora a este pusă la dispoziţie inclusiv o linie de containere pe relaţia Constanţa – Giurgiuleşti (Republica Moldova)”, adaugă Grindeanu.

El precizează că urmează să fie implementată o hartă interactivă pe teritoriul României destinată transportatorilor de marfă.

„Ne coordonăm eforturile la nivel european şi susţinem propunerea de autorizare a Comisiei Europene de a negocia acordurile rutiere de transport de mărfuri UE-Ucraina şi UE-Republica Moldova pe toată perioada crizei. Ne-am pronunţat pentru includerea în coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee a secţiunilor rutiere şi feroviare TEN-T, de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina şi Republica Moldova: Pe axa nord-sud: Siret- Suceava - Paşcani- Bacău- Buzău- Ploieşti- Bucureşti care trebuie conectată cu portul Constanţa, pe axa est-vest: Paşcani-Iaşi-Ungheni”, conchide Sorin Grindeanu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici