Hotelierii de la munte trebuie să scadă tarifele cu 20%

Hotelierii din staţiunile montane trebuie să scadă tarifele cu peste 20% pe perioada iernii şi să asigure servicii suplimentare pentru a atrage turişti şi a avea un sezon profitabil, potrivit purtătorului de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Traian Bădulescu.

104 afișări
Imaginea articolului Hotelierii de la munte trebuie să scadă tarifele cu 20%

Hotelierii de la munte trebuie să scadă tarifele cu 20% (Imagine: Mediafax Foto)

"Hotelierii de pe litoral au dat un exemplu bun în sezonul de vară, prin faptul că au scăzut preţurile cu 20-25%, pentru că în an de criză este nevoie de tarife bune. Încasările s-au redus cu 18%, însă numărul de turişti a scăzut foarte puţin sau a stagnat, ceea ce e bine într-o perioadă dificilă ca aceasta. Proprietarii de hoteluri de la munte ar trebui să urmeze exemplul celor de la mare şi să înveţe să meargă pe rulaj, nu pe tarife mari", a declarat Bădulescu pentru agenţia MEDIAFAX.

El a adăugat că, pentru a avea un sezon de iarnă bun, hotelierii din staţiunile montane ar trebui să reducă tarifele cu peste 20% şi să asigure servicii suplimentare.

"Ar trebui ca preţurile să scadă cu cel puţin 20% pentru ca hotelierii să iasă cu bine din iarnă, şi să aibă oferte speciale, ca programele de înscrieri timpurii sau servicii suplimentare - o noapte în plus faţă de perioada rezervată sau gratuitate pentru copii. În acelaşi timp, chiar dacă nu încurajăm turismul de week-end, cred că ar putea exista astfel de oferte pentru cei care vor doar câteva nopţi la munte", a afirmat Bădulescu.

Potrivit reprezentantului ANAT, există posibilitatea ca în acest an tarifele în staţiunile montane să fie micşorate în ultimul moment, iar gradul de ocupare să fie de numai 50-60%, în funcţie de zonă, cu excepţia perioadei sărbătorilor, când numărul turiştilor este oricum ridicat.

"Staţiunile montane ar trebui să aibă oferte early booking, dar nu numai prin intermediul Federaţiei Patronatelor din Turism. Dacă hotelierii nu vor accepta ideea de astfel de oferte, vom asista la un grad de ocupare redus în sezonul de iarnă", a afirmat Bădulescu.

El a precizat că, în ceea ce priveşte negocierea tarifelor dintre ANAT şi hotelierii de la munte, discuţiile se desfăşoară cu dificultate, având în vedere că proprietarii de unităţi montane nu sunt grupaţi în asociaţii, ca cei de pe litoral, iar discuţiile se poartă cu fiecare hotelier în parte.

"Se colaborează şi cu hotelierii de la munte, dar nu există aceeaşi coerenţă ca în cazul celor de pe litoral. Mai mult, spre deosebire de litoral, unde 80% dintre turişti pleacă prin agenţii, la munte procentul este mai redus (...). Turismul montan în România nu este excelent, prin agenţii nu se vând foarte multe pachete, aşa cum se face pentru litoral sau staţiunile balneo. Totuşi, potenţialul este foarte mare, iar un avantaj este că activitatea se desfăşoară tot timpul anului, nu doar vara, ca pe litoral. Deja avem probleme cu infrastructura şi nu vom atrage turişti dacă mai avem şi preţuri ridicate", a mai spus Bădulescu.

Şi în acest an, principalele destinaţii cu care România concurează sunt Austria şi Bulgaria, unde infrastructura, cazarea sau raportul preţ-calitate sunt mai bune, dar şi Slovenia, preferată de turiştii individuali.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici