Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze inelul feroviar al Capitalei

Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze, în următorii trei ani, inelul feroviar al Capitalei, operaţiune care va presupune pe unele tronsoane dublarea şi electrificarea liniilor, astfel încât trenurile vor putea circula cu o viteză de 100 km/oră, potrivit ministrului de resort, Ludovic Orban.

49 afişări
Imaginea articolului Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze inelul feroviar al Capitalei

Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze inelul feroviar al Capitalei (Imagine: Mediafax Foto)

"Suntem în faza de licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate, iar după alegerea consultantului vor mai fi nevoie de şase luni pentru realizarea studiului. Cred că proiectul va fi gata în circa trei ani", a declarat, luni, Orban.

El nu a putut preciza investiţia necesară proiectului.

"Valoarea investiţiei o vom şti peste şapte-opt luni, după finalizarea studiului. Oricum, nu va fi o investiţie foarte mare", a spus Orban.

Inelul feroviar este paralel cu actuala şosea de centură, având câteva ramificaţii în interiorul oraşului şi se întinde pe o lungime de 62 de kilometri.

În prezent, există 14 staţii care vor fi modernizate şi vor fi construite alte 13, la intersecţiile cu bulevardele mari, printre acestea fiind Bucureşti Nord, Griviţa, Chitila, Cotroceni, Jilava, Berceni, Granitul, Pantelimon, Obor, Băneasa, Otopeni şi Mogoşoaia.

Orban a spus că tariful unui bilet va fi apropiat de cel al tranportului public şi că va fi stabilit în funcţie de subvenţiile acordate de Guvern.

De asemenea, Orban a precizat că în studiul de fezabilitate există obligativitatea realizării lizierei de pădure a Capitalei.

Pentru această linie de cale ferată vor fi achiziţionate trenuri noi, similare cu modelul Săgeata Albastră.

Orban a călătorit cu trenul, luni, însoţit de ziarişti, pe relaţia Gara de Nord - Progresul. Ministrul a vrut să verifice durata călătoriilor între Gara de Nord şi Progresul cu trenul, respectiv cu maşina, pe centura Capitalei, şi a constatat că trenul a parcurs distanţa respectivă în 37 de minute, iar autovehiculul în 75 de minute.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici