Ponta către Şova: În aprilie trebuie să ne urcăm pe buldozer şi să înceapă lucrările la autostrada Comarnic-Braşov

Premierul Victor Ponta i-a transmis ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, că, în aprilie, trebuie "să se urce pe excavator sau pe buldozer" pentru a începe lucrările la autostrada Comarnic-Braşov, precizând că, joi, se va întâlni cu constructorii care au câştigat licitaţia

4720 afişări
Imaginea articolului Ponta către Şova: În aprilie trebuie să ne urcăm pe buldozer şi să înceapă lucrările la autostrada Comarnic-Braşov

Ponta către Şova: În aprilie trebuie să ne urcăm pe buldozer şi să înceapă lucrările la autostrada Comarnic-Braşov (Imagine: Liviu Adascalitei/Mediafax Foto)

"Mâine, avem întâlnirea cu câştigătorii procedurii privind Comarnic-Braşov şi sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnul Şova, nu ştiu, numai să-i dăm drumul odată, dar e important să finalizăm acest proiect", i-a spus Ponta ministrului, în şedinţa de miercuri a Guvernului.

Premierul a precizat că transmite această informaţie tuturor bucureştenilor care se gândesc la "coşmarul de pe DN1".

Consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) a câştigat, la finele anului trecut, licitaţia pentru construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri.

Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX că licitaţia pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov nu a fost contestată, iar la jumătatea lunii februarie consorţiul câştigător va prezenta, "în principiu", graficul de execuţie şi punctele în care vor fi organizate şantiere.

Costul de construcţie a autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, declara, în luna noiembrie, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV.

Limita de viteză va fi de 130 kilometri la oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2009, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci - Aktor, a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici