Studiu: Procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock s-a DUBLAT în ultimul an. Cum arată utilizatorul standard de programe de acest tip

Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, a crescut procentual cu peste 100%, de la 13,9% la 29,26% în ultimul an, conform studiului AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB şi BRAT.

264 afișări
Imaginea articolului Studiu: Procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock s-a DUBLAT în ultimul an. Cum arată utilizatorul standard de programe de acest tip

Studiu: Procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock s-a dublat în ultimul an

Potrivit studiului, procentul celor care nu au instalat, însă au aflat de existenţa programelor de blocare a publicitaţii online a crecut cu 8% faţa de anul trecut, de la 43,3% la 51,3%.

„În topul activităţilor online afectate de publicitatea agresivă au rămas, ca şi anul trecut, citirea ştirilor şi vizionarea de filme online, utilizatorii de internet semnalând astfel domeniile cu cele mai mari probleme când vine vorba de afişarea publicitaţii”, se arată în studiu.

„Reclamele iritante, precum şi agresivitatea acestora (prin auto-play al conţinutului audio, ori prin acoperirea informaţiilor de pe site), au fost motivele care i-au determinat pe 1 din 4 utilizatori de internet din România care au instalat un program de blocare a publicitaţii online să recurgă la utilizarea unui ad blocker”, precizează sursa citată.

Activităţile online afectate de publicitatea online sunt citirea ştirilor (55,9%), vizionarea de filme online (30,6%) şi ascultarea muzicii (27,8%).

Potrivit studiului, programele de tip adblock pe mobil au fost folosite în procente mult mai mici: 1,36% pe telefon şi 2,11% pe tabletă. „Acest fapt duce media la 11,86%, un procent care încă situează România sub cifrele înregistrate în pieţele dezvoltate”, se arată în datele transmise.

În SUA, procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28,5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% şi pe dispozitivele mobile.

„Din 3.832 de respondenţi chestionaţi pentru acest studiu, 92,9% din utilizatori au susţinut că vor continua să folosească un ad-blocker în viitor”, spune Aidan Joyce, director executiv al Oriel, companie specializată în soluţii de evitare a adblockingului şi partener tehnologic al studiului.

Utilizatorul standard de programe de tip ad block din România este de sex masculin (67,7%), are vârsta cuprinsă între 18 şi 44 de ani (65,9%), este angajat cu studii superioare, ori manager sau întreprizător particular (53,7%), şi a absolvit studii universitare sau post-universitare (61,1%). Mai mult, 34% din cei care au instalat un program de tip ad block au terminat o şcoala profesională, liceul, ori o şcoală post-liceală sau studii universitare de scurtă durată.

La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre ale Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) şi Interactive Advertising Bureau (IAB), iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici