Udrea: Oficiul Internaţional pentru Invenţii şi Mărci a declarat brandul României original şi unic

Oficiul Internaţional pentru Invenţii şi Mărci (OHIM) şi Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) au declarat brandul turistic al României original şi unic, acesta urmând să fie folosit în toate campaniile internaţionale de promovare, a declarat marţi ministrul Dezvoltării, Elena Udrea.

40 afişări
Imaginea articolului Udrea: Oficiul Internaţional pentru Invenţii şi Mărci a declarat brandul României original şi unic

Udrea: Oficiul Internaţional pentru Invenţii şi Mărci a declarat brandul României original şi unic (Imagine: Ciprian Sterian /Mediafax Foto)

Potrivit ministrului, The Office for Harmonization in theInternal Market (Trade Marks and Designs - OHIM) a declaratbrandul României ca fiind original pe 28 octombrie, iarrăspunsul celor de la OSIM a venit în urmă cu o lună.

Udrea a adăugat că a primit o declaraţie de la compania pesite-ul căreia era postată o imagine similară celei din brandulturistic al României, în care era specificat că desenul din logo-ulromânesc este original.

"Cel despre care s-a scris că ar fi creator ne-a dat odeclaraţie în care specifică faptul că nu este vorba de un produsidentic, ci este un desen original şi îl recunoaşte ca atare. Înaceste condiţii, brandul României este considerat original pe piaţainternă şi internaţională şi îl vom folosi în toate campaniileviitoare, inclusiv în cea pe care o vom derula împreună cuFacebook", a adăugat Udrea.

Brandul de turism a fost realizat de asocierea THR - Asesores enTurismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.

Brandul invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii,predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu.În centrul logoului apare scris "România" într-un font rotund şi ofrunză în nuanţe de verde şi albastru.

În ziua lansării acestuia, pe site-ul unei companii dinstrăinătate a apărut o imagine asemănătoare cu identitatea vizualăa brandului României.

Ulterior, MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privindsimilitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluricomercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţipână la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS a răspuns că brandul de turism şi toatecomponentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuieconsiderate originale, iar existenţa de elemente grafice cu gradmare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitateasemnificativă de desene pe internet.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici