Adina Vălean, audiată în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European: Emisiile de dioxid de carbon din sectorul transporturilor trebuie să fie reduse cu 90%

Adina Vălean, propusă pentru funcţia de comisar european din partea României, este audiată, la ora transmiterii acestei ştiri, în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European. Aceasta a afirmat că până în 2050 vrea ca UE să ajungă la neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon.

867 afişări
Imaginea articolului Adina Vălean, audiată în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European: Emisiile de dioxid de carbon din sectorul transporturilor trebuie să fie reduse cu 90%

LIVE VIDEO. Adina Vălean, audiată în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European

„Noul pact ecologic trebuie să permită accesul cetăţenilor la un transport care este ecologic, inteligent şi durabil. Mobilitatea trebuie să fie în avantajul tuturor cetăţenilor şi în interesul întreprinderilor noastre. În calitate de fostă preşedintă a Comisiei pentru mediul înconjurător pot să vă spun că UE şi-a respectat pe deplin promisiunea de a construi o arhitectură menită să reducă din emisiile de dioxid de carbon. Prin pachetul energetic recent adoptat avem cel mai ambiţios pachet care va permite o reducere semnificativă a emisiilor până în 2030. Dar nu e de ajuns. Până în 2050 dorim să ajungem la neutralitatea emisiilor, lucru care presupune realizarea unor eforturi suplimentare. Voi face tot ce îmi stă în putinţă pentru a reduce amprenta ecologică a mijloacelor de transport şi pentru a mă asigura că se vor lua măsuri pentru a îmbunătăţi calitatea mijloacelor de transport”, a spus Adina Vălean, la audierile din Comisia pentru transporturi din PE.

Comisarul desemnat din partea României a adăugat că, dacă UE continuă demersurile efectuate până acum, emisiile dioxidului de carbon vor fi reduse cu doar 20%, iar acestea ar trebui reduse cu 90%.

„Emisiile de dioxid de carbon din sectorul transporturilor trebuie să fie reduse cu 90%. Dacă continuăm cu un scenariu ca până acum, aceste emisii vor fi reduse doar cu 20%. trebuie să încurajăm iniţiativele şi alegerile corecte din partea consumatorilor, să îmbunătăţim eficienţa de-a lungul întregului lanţ al transporturilor şi, în al treilea rând, să includem vehicule curate, bazate pe combustibil alternativ în flota de vehicule”, a adăugat Vălean.
 

Vălean: În UE trebuie redus numărul de decese din cauza accidentelor rutiere la jumătate până în 2030


„ În Europa avem mijloace de transporturi deosebit de sigure, dar trebuie să menţinem eforturile, pentru că siguranşa este esenţială pentru toate mijloacele de transport. La transportul rutier, deşi Europa rămâne cea mai sigură zonă de pe glob, 25.000 de decese anual în urma accidentelor rutiere este, totuşi, în continuare un număr inacceptabil. Trebuie să reducem numărul acestor decese la jumătate până în 2030, faţă de 2020. Voi face tot ce îmi stă în putinţă pentru a-i convinge pe miniştri, pe dezvoltatori şi pe actorii prtivaţi pentru a pune siguranţa înainte de toate”, a declarat Adina Vălean, la audierile din Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European.

Ea a subliniat că transportul este coloana vertebrală a pieţei unice esenţiale în UE.

„Sunt deosebit de onorată să fiu comisara desemnată pentru portofoliul Transporturilor. Avantajele pentru cetăţenii europeni de a trăi, de a lucra sau studia oriunde în Europa este una din libertăţile pe care cetăţenii o apreciază cel mai mult. Transportul facilitează această mobilitate şi transportul reprezintă coloana vertebrală a pieţei unice esenţiale pentru transportul de bunuri şi persoane. Conectează oamenii şi permite consolidarea coeziunii în UE, jucând un rol cheie în dezvoltarea acesteia. Intrăm într-o nouă eră, cu inovări şi transformări accelerate care duc cu sine nenumărate noi provocări şi oportunităţi. În calitate de comisar pentru transporturi voi lucra îndeaproape cu PE şi Consiliul pentru ca toate aceste schimbări să fie în avantajul cetăţenilor. Astăzi vă cer aprobarea şi sprijinul, pentru ca transportul să fie unul adecvat pentru Europa, să fie unul sustenabil şi transparent”, a conchis Vălean.


Vălean: Vreau includerea sectorului maritim în sistemul comercializării certificatelor de emisii
 

„Pentru a elimina în timp vehiculele învechite, e una din misiunile mele, vreau să extind sistemul de comercializare al certificatelor de emisii, inclunzând sectorul maritim. Utilizatorii ar trebui să fie cei care susţin costurile transportului lor, nu societatea ca ansamblu”, a afirmat Adina Vălean, în cadrul audierii sale în Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European.

Comisarul european desemnat din partea României a subliniat că este necesară abordarea porturilor, deoarece acestea sunt responsabile de o amprentă de emisii foarte mare.

„Pot să vă asigur că nu vreau să se penalizeze nimic, pe nimeni nu vrem să penalizăm. E ultimul lucru pe care vreau să îl fac în Europa. Vreau să fim uniţi şi în cadrul comerţului. Trebuie să se poată face profit corect peste tot în Europa, nu văd niciun antagonism între părţi ale Europei. Dacă apare trebuie luotat să fie eliminat. Nu sunt foarte conştientă de divergenţele între modelul de sud şi modelul de nord în ceea ce priveşte autorităţile portuare, dar ştiu că porturile trebuie să joace un rol important în modelul nostru sustenabil de viitor în ceea ce priveşte evoluţiile în domeniul maritim. Porturile reprezintă un centru pentru afaceri şi ele sunt responsabile de o amprentă de carbon şi o amprentă de emisii foarte mare. Deci va trebui să abordăm şi porturile. Trebuie să transformăm porturile în entităţi mai sustenabile, trebuie să devină mai profitabile sua să rămână profitabile dacă sunt şi să fie integrate mai bine cu celelalte moduri de transport”, a spus Vălean, întrebată despre diferenţa dintre sud şi nord în privinţa porturilor maritime.
 

Ea a susţinut că acordurile internaţionale permit introducerea unor mpsuri pentru participanţii la piaţă din sistemul maritim.

„Aspectele maritime sunt extrem de importante pentru Europa din punct de vedere comercial. Trebuie protejate, consolidate, trebuie să fie mai verzi şi mai solide. Aceasta e parte dintr-o soluţie pozitivă aş spune. Prin acorduri mai puternice internaţionale avem posibilitatea să introducem clauze de protejare a competitivităţii, de menţinere a celor mai bune practici şi avem şi măsuri parctice şi reguli care pot fi impuse asupra celor care participă la piaţă. Şi actorii din ţările terţe trebuie să respecte regulile pe care le avem aici, în Europa, şi este rolul Comisiei să se asigure că acest lucru se întâmplă şi să evalueze situaţia în fiecare moment”, a conchis Vălean.

Europarlamentarul Adina Vălean, propusă pentru funcţia de comisar european din partea României, este audiată la ora transmiterii acestei ştiri în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European. Audierea a început la ora 13:00 (ora 14:00 a României), ea primind săptămâna trecută aviz pozitiv şi din partea parlamentarilor români.

Comisia pentru Afaceri Juridice din Parlamentul European (Comisia JURI) a dat aviz favorabil, în şedinţa de marţi a forului legislativ, pentru Adina Vălean, propusă comisar european pentru Transporturi, dar şi pentru propunerile de comisari din partea Franţei şi Ungariei.

Adina Vălean a primit aviz pozitiv şi din partea parlamentarilor români, după ce aceasta a fost audiată în comisiile de specialitate ale Parlamentului României.

Votul în PE pentru Executivul UE propus de preşedintele-ales Ursula von der Leyen va avea loc într-o sesiunea plenară programată pe 27 noiembrie.

Taguri:
vălean,
comisar,
pe

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici