Comisia Europeană, proceduri pentru neîndeplinirea obligaţiilor în audiovizual pentru România

  • Comisia Europeană a lansat proceduri de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor împotriva României şi a altor 22 de state.
  • Termenul pentru transpunerea Directivei revizuite a serviciilor mass-media audiovizuale în legislaţia naţională a fost 19 septembrie 2020.
  • Printre ţările care au primit scrisoare de punere în întârziere. se află şi România.
443 afişări
Imaginea articolului Comisia Europeană, proceduri pentru neîndeplinirea obligaţiilor în audiovizual pentru România

Comisia Europeană a lansat proceduri de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor împotriva României şi a altor 22 de state membre pentru neadoptarea noilor norme care reglementează coordonarea la nivelul UE a tuturor serviciilor mass-media audiovizuale.

Este vorba atât de programele de televiziune tradiţionale, cât şi de serviciile la cerere, precum şi de platformele de partajare a materialelor video.

Aceste noi norme ale UE vizează crearea unui cadru de reglementare adecvat erei digitale, care să conducă la un peisaj audiovizual mai sigur, mai echitabil şi mai diversificat. Se consolidează astfel protecţia telespectatorilor, acordându-se o atenţie specială siguranţei persoanelor celor mai vulnerabile, cum ar fi minorii, se extinde aplicarea normelor privind discursul de incitare la ură la platformele de partajare a materialelor video şi se promovează diversitatea culturală în cadrul serviciilor mass-media audiovizuale. În acelaşi timp, se introduc, pentru prima dată, noi cerinţe de independenţă pentru autorităţile naţionale de reglementare a mass-media şi se protejează pluralismul mediatic.

Termenul pentru transpunerea Directivei revizuite a serviciilor mass-media audiovizuale în legislaţia naţională a fost 19 septembrie 2020 şi numai Danemarca, Ungaria, Ţările de Jos şi Suedia au notificat măsuri de transpunere şi au declarat că notificarea este completă.

Prin urmare, Comisia a trimis scrisori de punere în întârziere Belgiei, Bulgariei, Cehiei, Germaniei, Estoniei, Irlandei, Greciei, Spaniei, Franţei, Croaţiei, Italiei, Ciprului, Letoniei, Lituaniei, Luxemburgului, Maltei, Austriei, Poloniei, Portugaliei, României, Sloveniei, Slovaciei, Finlandei, precum şi Regatului Unit, solicitându-le să furnizeze informaţii suplimentare. Aceste ţări au acum la dispoziţie două luni pentru a răspunde.

Actuala Directivă UE a serviciilor mass-media audiovizuale reglementează coordonarea la nivelul UE a legislaţiei naţionale în materie de servicii mass-media audiovizuale, care includ atât programele de televiziune tradiţionale şi serviciile la cerere, cât şi platformele de partajare a materialelor video. În acelaşi timp, peisajul mediatic s-a schimbat radical în mai puţin de un deceniu. Milioane de europeni, în special tinerii, vizionează conţinut online, la cerere şi pe diferite dispozitive mobile. Luând în considerare aceste noi evoluţii, Comisia a propus, în mai 2016, o Directivă revizuită a serviciilor mass-media audiovizuale, care include o nouă abordare a platformelor online care difuzează conţinut audiovizual. În iunie 2018, Parlamentul European şi Consiliul au ajuns la un acord politic cu privire la normele revizuite, care au fost adoptate de Parlamentul European şi de Consiliul Uniunii Europene în noiembrie 2018.

Principalul obiectiv al directivei este de a crea şi de a asigura buna funcţionare a pieţei interne a serviciilor mass-media audiovizuale, contribuind în acelaşi timp la promovarea diversităţii culturale, asigurând un nivel adecvat de protecţie a consumatorilor şi protejând pluralismul mass-mediei.

Statele membre au avut la dispoziţie 21 de luni pentru a o transpune în legislaţia lor naţională.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici