Fost membru israelian al forţelor pentru operaţii speciale, în spatele unei „pieţe private de dezinformare” care a încercat să influenţeze peste 30 de alegeri electorale din lume

O companie israeliană a încercat să influenţeze peste 30 de alegeri electorale din lume prin metode de hacking, sabotaj şi dezinformare, scrie France24, făcând referire la o investigaţie realizată de The Guardian, Le France, Der Spiegel şi El Pais, sub coordonarea companiei non-profit Forbidden Stories.

609 afișări
Imaginea articolului Fost membru israelian al forţelor pentru operaţii speciale, în spatele unei „pieţe private de dezinformare” care a încercat să influenţeze peste 30 de alegeri electorale din lume

Compania –  numită „Team Jorge” de către jurnaliştii de investigaţie care s-au prezentat drept posibili clienţi pentru a strânge informaţii despre metodele şi capabilităţile acesteia –  este condusă de către un fost membru israelian al forţelor pentru operaţii speciale, Hanan Tal. Acesta promitea că poate să controleze conturi Telegram sigure şi mii de profiluri de social media, precum şi să creeze „ştiri”, 

„Metodele şi tehnicile descrise de Team Jorge aduc provocări platformelor big-tech. Dovezile unei pieţe private de dezinformare care au scopul de a influenţa alegerile reprezintă un semnal de alarmă şi pentru democraţiile lumii”, se arată în investigaţie.

Hanan, crezând că vorbeşte cu posibili clienţi, le-a spus jurnaliştilor de investigaţie că serviciile sale – numite „black ops” în industrie – erau disponibile şi agenţiilor de informaţii, campaniilor politice şi companiilor private, informează Monitorul Apărării şi Securităţii.

„Acum suntem implicaţi într-o alegere (n.r. electorală) în Africa... Avem o echipă în Grecia şi o echipă în Emirate... Am efectuat 33 de campanii prezidenţiale, dintre care 27 au avut succes”, a spus Hanan, citează The Guardian. Potrivit acestuia, peste două treimi dintre campanii erau în Africa, însă a desfăşurat campanii şi în America Centrală, SUA şi Europa.

Campaniile de influenţă online erau iniţiate printr-o plaftormă software cunoscută drept Advanced Impact Media Solutions, care controla aproape 400.000 de conturi de social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube).

Hanan a povestit cum strânge informaţii despre rivalii din campaniile electorale, folosind tehnici de hacking pentru a accesa Gmail şi Telegram. Printre strategiile companiei se numără şi sabotarea rivalilor. Acesta a oferit ca exemplu faptul că, în timpul unei campanii, a trimis chiar şi o jucărie sexuală acasă la un politician pentru a-i da soţiei acestuia impresia că este înşelată.

Angajaţii companiei lui Hanan sunt, potrivit acestuia, „absolvenţi ai agenţiilor guvernamentale”, experţi în finanţe, social media şi război psihologic şi lucrează din şase birouri aflate în şase ţări.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici