Healthcare Trends. Efectele statului la birou asupra coloanei vertebrale. Cum o putem proteja?

  • Mai tehnologizaţi şi moderni, dar pe minus la mişcare şi la sănătate.
  • Cum ne protejăm coloana vertebrală?
  • Cum putem face sport corect, fără să ne accidentăm?
918 afişări
Imaginea articolului Healthcare Trends. Efectele statului la birou asupra coloanei vertebrale. Cum o putem proteja?
Alexandru Baciu, fondatorul şi managerul clinicii de recuperare Kinetic Fit este invitatul Healthcare Trends de vineri, o emisiune săptămânală pe teme medicale, realizată de către MEDIAFAX în parteneriat cu Banca Transilvania - Divizia pentru medici. 
 
Baciu este de profesie fizioterapeut, dar are şi o specializare în terapie manuală neurologică, chiropractica şi terapie manuală ortopedică. Specialistul vorbeşte despre „caznele” la care ne supunem, fără să ştim, coloană, zi de zi şi întregul corp, fie că stăm foarte mult aşezaţi, fie că facem sport fără să fim încălziţi. 

Cel mai des întâlnite afecţiuni de coloană

Medicul spune că cel mai des, oamenii ajung la el cu probleme de coloană cervicală, coloană dorsală, coloană lombară.
 
„Poate să fie de la simple dureri vertebrale, până la hernii de disc, tasări şi alte lucruri care pot să fie mai complexe. Mare parte din pacienţii care ajung la noi vin strict din cauza asta: că stau foarte multe ore la birou, nu fac suficientă mişcare. Noi nu suntem făcuţi să fim aşa de sedentari. (...) Cel mai mic pacient al nostru a avut 7 luni, pentru că lucrăm şi cu prematuri, bebeluşi, iar cel mai în vârstă a avut 97 de ani, pacient care a venit doar pentru partea de fizioterapie”. 
 
Din lucrul cu pacienţii săi, Baciu prevede că afecţiunile de coloană vor fi şi mai des întâlnite în următorii ani. 

Copiii, „victime” ale sedentarismului

„Clar nu eram atât de activi în pandemie, însă odată cu pandemia am devenit extremi de sedentar, şi copiii, la fel, în contextul în care totul este la îndeamna noastră, nu trebuie să depunem niciun efort”, arată invitatul, care aduce în discuţie şi problemele cu care se confruntă copiii, dar şi metode de tratare a afecţiunilor micuţuilor.
 
Baciu explică faptul că, stând foarte multe ore jos, muşchii nostri se scurtează, apare hipotomia, slăbiciune musculară, şi efectiv, toţi muşchii noştri, de sus şi până la nivelul coloanei, devin foarte slăbiţi.

E important să facem sport, dar cum? 

Specialistul spune că, înainte de a ne apuca sa facem sport în pandemie trebuie să ţinem cont că ne putem accidenta sau răni mai rău dacă nu ne încălzim şi nu facem exerciţii de stretching.
 
„Corpul trebuie adaptat la mişcare gradual, mai ales dacă nu ai făcut mişcare de foarte mult timp. Chiar dacă sunt nişte exerciţii banale de mobilizare, mişcare , câteva genoflexiuni, par simple, pare la mintea cocoşului să poţi să faci 20, 30 de mişcări de genul asta”, recomandă medicul. 
 
Acesta spune că astfel, cu exerciţii care par simple, evităm să ne suprasolicităm corpul. Totodată, fie că vrei să mergi la sală sau doar să alergi în parc, este bine să te încălzeşti suficient înainte, să îţi pregăteşti organismul şi articulaţiile pentru efort. Altfel, rişti să te accidentezi şi să apară rupturi musculare fibrilare, contracturi, întinderi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici