STUDIU  82% dintre europeni şi-ar dori să poată şterge definitiv ceva postat pe profilul lor de socializare

82% dintre europeni şi-ar dori să poată şterge definitiv ceva postat pe profilul lor de socializare în 2021, arată un studiu realizat de Karpersky.

198 afișări
Imaginea articolului 82% dintre europeni şi-ar dori să poată şterge definitiv ceva postat pe profilul lor de socializare

Potrivit unui comunicat al companiei, Kaspersky a prezentat rezultatele unui sondaj european care investighează nivelurile de conştientizare şi atitudinile consumatorilor faţă de confidenţialitatea online şi amprenta datelor. Sondajul arată că generaţia Z este mai neglijentă când vine vorba de controlul pe care îl are asupra datelor, dat fiind că mulţi reprezentanţi ai săi şi-ar dori să poată şterge definitiv o postare online publicată anterior.

Studiul a chestionat peste 8.500 de utilizatori de internet cu vârste începând de la 16 ani, din 11 ţări, şi a identificat neînţelegeri larg răspândite în rândul respondenţilor, cu privire la nivelul perceput de control pe care îl au asupra identităţii lor online, un număr semnificativ dintre aceştia considerând în mod eronat că, atunci când vine vorba de conturile şi postările din reţelele sociale, acestea pot fi şterse definitiv.

„Postările pe care le <apreciem> pe reţelele sociale pot avea un efect profund asupra modului în care ne percep ceilalţi. Consumatorii din Europa înţeleg faptul că acţiunile online pot avea consecinţe şi au raportat că anumite subiecte sunt mai riscante şi mai conflictuale decât altele, putând avea un impact potenţial asupra percepţiilor şi chiar a perspectivelor de angajare. Postările considerate derogatorii faţă de persoanele cu dizabilităţi sunt potenţial cele mai dăunătoare perspectivelor de angajare sau relaţiilor cuiva, potrivit a 38% dintre consumatori. De asemenea, aproximativ 1 din 3 (34%) respondenţi au declarat că partajarea postărilor de vaccinare anti-Covid sau utilizarea limbajului anti-trans (32%) ar putea afecta şansele de carieră”, se arată în comunicat.

Aproape jumătate dintre directori au recunoscut că au studiat profilurile online ale colegilor atunci când aceştia s-au alăturat companiei şi au găsit lucruri pe baza cărora i-au judecat, în timp ce peste 40% dintre respondenţi au spus că şi ei cunosc pe cineva a cărui slujbă sau carieră a fost afectată negativ din cauza unei postări vechi pe social media.

În ciuda acestui fapt, aproape o treime dintre oameni nu şi-au revizuit sau şters niciodată vechile postări de pe reţelele sociale.

Percepţia formată prin intermediul prezenţei online este o problemă pentru mulţi oameni. În total, 42% dintre consumatori susţin că profilurile lor de social media nu îi reprezintă în mod autentic. Încă 48% afirmă că alţii şi-ar putea forma o impresie greşită despre ei din istoricul căutărilor pe internet.

În mod îngrijorător, majoritatea (81%) tinerilor de 16-21 de ani cred în mod eronat că au control complet pentru a şterge definitiv ceva din prezenţa lor online.

Milioane de oameni care decedează lasă în urmă profiluri de reţele sociale şi un anumit istoric de căutare pe internet. Mulţi, desigur, nu au şansa de a-şi revizui mai întâi amprenta digitală. Acest sondaj a identificat o lipsă de conştientizare îngrijorătoare, aproape o treime (30%) dintre consumatori nu s-au gândit la ce va însemna amprenta lor digitală odată ce vor muri, aproape o cincime (19%) presupunând în mod eronat că toate conturile lor de pe reţelele sociale vor fi şterse automat şi definitiv. Rezultatele au constatat, de asemenea, că 37% dintre respondenţi spun că ar fi dispuşi să acceseze profilul de pe o reţea socială al unui părinte decedat dacă acesta le-ar lăsa detaliile de conectare în testament.

„Datele ne urmăresc oriunde mergem, devin o parte din noi înşine şi rămân cu noi de-a lungul vieţii. Adesea, ce spunem azi, nu va mai fi valabil şi mâine”, spune David Emm, Principal Security Researcher, Global Research & Analysis Team la Kaspersky. „Trebuie să înţelegem mai bine impactul în timp al datelor împărtăşite şi modul în care acestea ne pot schimba viaţa chiar de a doua zi. Cel mai important, trebuie să recunoaştem dacă şi în ce măsură ne putem şterge definitiv vechea identitate digitală care nu ne mai reflectă valorile. Cu Kaspersky Security Cloud, vedem unde se află datele noastre şi cum le putem proteja pentru a construi o lume mai sigură”, a adăugat acesta.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici