• Unul dintre cele mai importante depozite de fosile din lume a fost descoperit în Ţara Galilor, potrivit experţilor.
  • Noi fosile extraordinare, inclusiv multe creaturi cu corpuri moi, au fost descoperite în apropiere de Llandrindod Wells, în Powys.
Imaginea articolului Unul dintre cele mai importante depozite de fosile din lume a fost descoperit în Ţara Galilor

Sursa foto: Twitter

Cercetătorii de la Amgueddfa Cymru - Museum Wales au găsit fosilele în roci care au fost depuse sub mare în urmă cu peste 460 de milioane de ani, într-o perioadă în care ceea ce este acum mijlocul Ţării Galilor era acoperit de un ocean.

Peste 170 de specii au fost descoperite în 2020, în timpul închiderii Covid-19, într-un loc secret de pe un teren privat cunoscut sub numele de Castle Bank, de către cercetătorii şi locuitorii din Llandrindod, Dr. Joseph Botting şi Dr. Lucy Muir, potrivit Independent.

Aceştia au declarat că este unul dintre locurile foarte rare în care sunt conservate ţesuturi moi şi organisme complete, mai degrabă decât doar părţi dure precum cochilii şi oase.

Aproape toate exemplele anterioare datează din perioada cambriană, dar Castle Bank datează din Ordovicianul mijlociu, cu aproximativ 50 de milioane de ani mai târziu.

Dr. Muir a declarat că această descoperire este importantă deoarece oferă o nouă perspectivă asupra modului în care viaţa evolua în această perioadă.

Coincide cu "Marele eveniment de biodiversificare din Ordovicician", când animalele cu schelete dure au evoluat rapid", a spus ea.

La Castle Bank au fost găsite fosile ale multor tipuri diferite de animale, iar majoritatea erau mici - între 1 mm şi 5 mm - şi multe dintre ele aveau fie un corp complet moale atunci când erau în viaţă, fie o piele dură sau un exoschelet.

Locurile în care se găsesc astfel de fosile cu corpuri moi sunt extrem de rare şi doar un alt sit din Ordovicician din lume, Fezouata Biota din Maroc, păstrează aproape acest nivel de detaliu.

Exemplare descoperite

Fosilele de la Castle Bank includ cele mai tinere exemplare cunoscute ale unor grupuri neobişnuite de animale, printre care opabiniidele cu proboscidele lor asemănătoare unui aspirator şi wiwaxiidele, nişte moluşte ciudate de formă ovală, cu un abdomen moale şi un spate acoperit cu rânduri de solzi în formă de frunze şi spini lungi.

În acelaşi timp, situl include cele mai vechi exemple de animale cu aspect mai modern, inclusiv o creatură care arată aproape ca o insectă şi care ar putea fi înrudită cu acestea.

- Descoperirile au fost publicate într-o lucrare, A Middle Ordovician Burgess Shale-type Fauna From Castle Bank, Wales (UK), în revista Nature Ecology And Evolution.

Noile fosile includ, de asemenea, multe tipuri diferite de viermi, bureţi, scoici, stele de mare şi un crab primitiv cu potcoavă.