- Home
- Magyar
- BUCHAREST, (18.04.2017, 13:13)
- Ecaterina Craciun
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GfK: Two Thirds Of Romanians’ Expenses Target Foods
2016 was another good year for the industry of fast moving consumer goods (FMCG), both from retailers and producers’ perspective. It was the second consecutive year when Romanians had an increased appetite for more expensive products and higher expenses, according to a study by GfK Romania.
31 afișări
GfK: Two Thirds Of Romanians’ Expenses Target Foods
The FMCG market rose 3,4%, by value, on the year in 2016. Romanians buy essential goods less often, but spend more when they go shopping. When it comes to essential goods, the categories of food products still dominate Romanians’ expenses, accounting for 66%.
Modern commerce makes up 57% of Romania’s overall FMCG market. Throughout 2016, modern retailers won two percentage points compared with 2015. Supermarket and discount-type stores contributed the most to the increase in modern commerce, gaining half of percentage point, each.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Kim Jong-Un este acuzat că-l ajută pe Putin în război. Rusia a atacat Ucraina cu rachete nord-coreene
-
MAE: Nouă cetăţeni români şi membri de familie au fost evacuaţi din Fâşia Gaza
-
Rusia îşi intensifică producţia de armament, după ce Statele Unite au anunţat un nou ajutor pentru Ucraina
-
Proteste violente de Ziua Muncii în Franţa şi Turcia
The market share of the ten largest retailers rose by only one percentage point (compared with three points in 2015). Lidl and Profi are among the most active retailers when it comes to market share increase. Traditional commerce had a negative evolution throughout 2016, and the decrease by two percentage points was caused by a decline in the frequency by which Romanians shop in traditional stores.
Unlike the previous years, 2017 will be marked by inflation, due to fiscal relaxation and the lowering of the value added tax in 2015 and 2016, which anticipates a slower growth rate.
Present on the local market since 1992, GfK Romania has been the number one market research institute for 15 years, with a turnover of EUR16.2 million in 2014.
Citește pe alephnews.ro: AUR rămâne fără candidați. Partidul a pierdut 4 procente în sondaje la europarlamentare, într-o singură lună
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe