FOCUS: Clipul manelist filmat la Operă: Iorgulescu şi Voicu critică, Dan Bursuc se simte discriminat

Ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu şi violonistul Mădălin Voicu sunt împotriva filmării videoclipurilor pentru manele în clădirea Operei Naţionale Bucureşti (ONB), considerând că este afecată imaginea instituţiei, în timp ce Dan Bursuc şi Sorinel Copilul de Aur se simt "discriminaţi".

4 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Clipul manelist filmat la Operă: Iorgulescu şi Voicu critică, Dan Bursuc se simte discriminat

Opera Naţională Bucureşti a încheiat un contract pentru filmarea unui videoclip de manele - "La culcare... Noapte bună" - în sala mare a instituţiei. Ulterior, Opera şi-a exprimat regretul, printr-un comunicat de presă, pentru "incidentul care a condus la asocierea imaginii instituţiei cu un gen muzical care nu are legătură cu politica managerială a teatrului", referindu-se la videoclipul filmat de către Sorinel Copilul de Aur. Totodată, ONB a anunţat că vor fi sancţionaţi consilierul juridic şi directorul tehnic din instituţie.

Şi ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu, i-a atras atenţia directorului ONB, Cătălin Ionescu Arbore, cu privire la acest contract.

"Am avut o discuţie cu domnul Arbore, i-am atras atenţia şi l-am rugat să evite aceste manifestări şi să vadă personal care este obiectul contractelor pe care Opera le încheie, pentru că mi-a spus că nu a ştiut că este vorba despre o asemenea manifestare. În ceea ce priveşte legalitatea, nu am ce să-i reproşez, deoarece Opera este o instituţie independentă în privinţa contractelor pe care le încheie, în principal pentru a-şi majora veniturile, dar nu oricum şi cu oricine. Este o problemă de oportunitate. Nu vorbim de discriminare pentru anumite genuri muzicale sau persoane, ci de faptul că greutatea culturală a instituţiei nu cadrează cu asemenea filmări", a declarat pentru MEDIAFAX Adrian Iorgulescu. El a mai precizat că nu vrea să se interzică anumite genuri muzicale la ONB, însă asemenea contracte aduc un deficit de imagine instituţiei.

De aceeaşi părere este şi muzicianul Mădălin Voicu, care acuză conducerea ONB şi MCC că "aduc opera şi muzica românească în zona kitsch-ului".

"Maneliştii au venit, au ales locul, au plătit şi şi-au făcut treaba, nu sunt de acuzat din punctul meu de vedere. Opere Naţională nu-şi poate însă permite să aducă în derizoriu nu numai clădirea, dar şi istoria şi tradiţia acestui sediu. Ne putem aştepta să vedem, mâine, femei goale pe scenă. Nu ştiu dacă Ministerul Culturii este de acord cu astfel de comportamente, vina principală revine însă Operei, care aduce în golănie această instituţie. Eu nu am nimic cu manelele, care sunt de provenienţă turcească, însă nu cred că Opera trebuie să aibă în palmares manelişti", a declarat pentru MEDIAFAX violonistul şi politicianul Mădălin Voicu.

La polul opus sunt manelistul Sorinel Copilul de Aur, interpetul melodiei filmate la ONB, şi impresarul Dan Bursuc.

Sorinel Copilul de Aur a declarat pentru MEDIAFAX că regretă faptul că angajaţi ai Operei Naţionale Bucureşti au fost sancţionaţi de conducere. "Îmi pare rău de ceea ce s-a întâmplat. Nu ne doream să se întâmple aşa ceva. Cea mai mare satisfacţie a mea e că am filmat melodia mea frumoasă acolo, dar îmi pare rău că oamenii au avut probleme din cauza asta", a spus Sorinel Copilul de Aur.

Impresarul său, Dan Bursuc, regretă că s-a creat acest scandal legat de filmarea videoclipului şi că toate sancţiunile pentru angajaţii Operei au pornit de la ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu, pe care începe să-l suspecteze de "discriminare".

"S-a făcut atâta tevatură pe o melodie. Maneaua este unul dintre genurile muzicale cele mai consumate în România şi cel mai apreciat. În decursul acestui an, voi lua măsuri. Chiar am discutat cu toţi colegii mei să ieşim şi noi în faţă, să dicutăm de ce ni se pun atâtea bariere. Problema e că muzica e cântată de ţigani? Sunt în turneu în Spania, dar când mă voi întoarce acasă o să mă ocup şi de problema asta. O să facem o scrisoare deschisă domnului ministru al Culturii pentru a lua nişte hotărâri în privinţa problemei noastre. Nu e normal să fim discriminaţi aşa. A făcut mai bine Pepe că a ales stilul latino? Sau Andra - pop?", a declarat pentru MEDIAFAX Dan Bursuc.

"Când e nevoie de genul nostru muzical la emisiuni de mare anvergură sau sărbători precum Crăciunul sau Revelionul pentru a avea rating e bine, dar când vrei să apari cu o melodie nouă, nu te primesc - «Nu se cântă manele pe posturile noastre»", a mai spus Bursuc, care promite să facă o scrisoare deschisă prin care să afle de ce există atâtea piedici pentru manele.

Potrivit unui comunicat de presă al ONB, făcut public miercuri, "Opera Naţională Bucureşti a încheiat verificările declanşate în urma apariţiei în presă a materialelor legate de filmarea unui clip pe scena teatrului de către Sorinel, copilul de aur". Este vorba de clipul melodiei "La culcare... Noapte bună", a lui Sorinel, Copilul de Aur, filmat pe scena Operei Naţionale, fapt viu criticat în mediul cultural românesc.