Opinie Iulian Anghel: Retorica „să nu vină alţii să ne înveţe“ nu ţine loc de joburi

Dan Matei Agathon, fost ministru social-democrat în guvernul Năstase, este, în ultimele zile, unul dintre cei mai vocali apărători ai patronatelor româneşti. Din poziţia de secretar general şi purtător de cuvânt al Confederaţiei Patronale din Industria României (CONPIROM), confederaţie reprezentată în Consiliul Economic şi Social (CES), Agathon şi-a dat mâna cu sindicatele şi împreună au plecat la luptă împotriva proiectului noului Cod al muncii, care, cel puţin în intenţie, ar urma să aducă o mai mare flexibilitate pe piaţa muncii - probabil concedieri mai rapide, dar şi angajări mai facile, de vreme ce nu vor mai exista constrângeri importante în momentul efectuării concedierilor.

38 afișări
Imaginea articolului Opinie Iulian Anghel: Retorica „să nu vină alţii să ne înveţe“ nu ţine loc de joburi

Opinie Iulian Anghel: Retorica „să nu vină alţii să ne înveţe“ nu ţine loc de joburi (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

Nimeni nu se aşteaptă ca sindicatele să aplaude astfel de măsuri, dar care este motivul pentru care dl Agathon şi patronatele din CES resping proiectul cu o aşa teribilă mânie? Răspunsul îl dă chiar Dan Matei Agathon: "Eu nu m-am dus în America să le spun cum să regleze piaţa muncii!".
Ce poate însemna o astfel de frază? Noul Cod al muncii este elaborat la recomandările Consiliului Investitorilor Străini (CIS) şi ale Camerei de Comerţ Româno-Americane (CCRA). CIS şi CCRA nu fac parte din CES-ul d-lui Agathon, iar acesta răbufneşte: "Eu nu m-am dus la Washington să le spun americanilor cum să-şi regleze piaţa muncii. Codul muncii trebuie făcut pentru români (...) Ce facem atunci? Să vedem cum ar vrea şi cei din Burkina Faso să fie Codul muncii din România? (...)

Citeşte mai multe pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici