Europol, ironic la adresa lui Ciucu după ce s-a plâns că a fost „luat la mişto”

Sindicaliştii de la Europol îi sugerează primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, să îşi întrebe colegii de partid cât de mulţumiţi sunt să circule „fluid” datorită culoarelor pe care le eliberează poliţiştii rutieri „la cheremul preşedintelui, a premierului şi a miniştrilor”.

2504 afişări
Imaginea articolului Europol, ironic la adresa lui Ciucu după ce s-a plâns că a fost „luat la mişto”

Sursa foto: profimedia

Sindicatul Europol spune că ar fi vrut să se abţină să comenteze ieşirea publică a primarului Ciucu, „aflat într-o stare vădită de lipsă de atenţie”.

„Însă dacă instituţia se face preş în faţa oamenilor politici, doar pentru că sunt în partidul de guvernământ, noi avem obligaţia să reacţionăm atunci când se încearcă exerciţii electorale pe spatele poliţiştilor. Primarului Ciucu i s-a comunicat la telefon că poliţiştii rutieri nu pot să aplice amenzi pentru încălcarea regimului legal de viteză pe baza unor aprecieri ochiometrice ale unei persoane, ci doar pe baza unor măsurători realizate cu aparate radar. Iar după apel a fost redirecţionat un echipaj radar către acea zonă, fiind aplicate 3 contravenţii pentru nerespectarea regimului legal de viteză în zona Aviatorilor”, susţin cei de la Europol.

Cu privire la aprecierea primarului ca fiind „ruşinos serviciul Brigăzii Rutiere”, sindicaliştii îl roagă pe Ciucu să-şi întrebe colegii de partid cât de mulţumiţi sunt să circule „fluid” prin Bucureşti datorită culoarelor pe care le eliberează în fiecare zi cei aproape 30 de poliţişti rutieri „care sunt la cheremul preşedintelui României, a premierului, a miniştrilor şi a celorlalţi politicieni, în funcţie de ce comenzi se primesc <de sus>”.

„Pentru că da, aveţi dreptate domnule Ciucu, poliţiştii rutieri par de multe ori inexistenţi, însă nu pentru că stau ascunşi, ci pentru că sunt extrem de puţini, sunt puşi să se ocupe de <n> sarcini, iar jumătate dintre ei sunt la dispoziţia colegilor dumneavoastră de partid, plantaţi prin intersecţii, în gardă, să elibereze imediat căile de acces ale demnitarilor. 

Dacă vă faceţi că nu cunoaşteţi aceste detalii, puteţi să îl întrebaţi pe fostul adjunct al Brigăzii Rutiere, pensionar de lux, comisar şef Tufan, pe tura căruia a murit colegul nostru <Dulăul> şi care acum este şef al Poliţiei Locale în sectorul dumneavoastră. Totuşi, ne bucurăm că ne-aţi dat ocazia să atragem încă o dată atenţia asupra subfinanţării sistemului şi lipsei de personal”, adaugă sindicaliştii.

Potrivit acestora, zilnic sunt în medie 25 de patrule de poliţie rutieră, cu tot cu echipajele radar. Aproximativ 30 dintre cei 50 de poliţişti sunt „plantaţi” în intersecţiile de pe rutele de deplasare ale preşedintelui, premierului, miniştrilor şi altor demnitari, „pentru că nu le place să stea în trafic la fel ca muritorii de rând, plătitori de taxe şi impozite”.

„În medie sunt 3, doar 3 echipaje radar care acţionează pe raza Capitalei, dar care sunt folosite şi la fluidizare în orele de vârf, soluţionează şi accidente, asigură filtrele covid şi este evident că nu pot fi în spatele fiecărui Lamborghini care vă deranjează pe dumneavoastră pentru că turează motorul. În Bucureşti sunt peste 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate, fără să mai punem la socoteală tranzitul metropolitan. Adică aproximativ 1 patrulă la 10.000 de autoturisme. În Bucureşti avem aproximativ 5400 de străzi, ce însumează aproximativ 1900 km, adică o medie de 25 km pentru fiecare poliţist rutier.

Toate acestea, în condiţiile în care la nivelul fiecărui sector şi al Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti, primarii şi-au creat structuri de câte 300-400 de poliţişti locali. Iar dumneavoastră vă plângeţi la tv că parchează microbuzele pe Bulevardul Iuliu Maniu şi nu vine poliţia rutieră să îi amendeze”, mai spun cei de la Europol.

Sindicaliştii îi recomandă primarului să pună mâna şi să îşi facă treaba pentru locuitorii Capitalei: „creaţi locuri de parcare, infrastructură şi, dacă vreţi, interziceţi circulaţia autoturismelor cu capacitate cilindrică mare sau montaţi limitatoare de viteză din 50 în 50 de metri ca să nu se mai circule cu viteză. Pentru că altfel, sigur nu va avea ministerul fonduri să angajeze poliţişti rutieri pentru a avea câte o patrulă pe fiecare bulevard din Bucureşti. A...şi încă ceva, să faceţi un exerciţiu de imaginaţie şi să ne spuneţi unde s-ar ajunge dacă fiecare cetăţean care ar vedea autoturisme despre care i s-ar părea că depăşesc viteza legală, autoturisme parcate neregulamentar pentru că administraţia locală nu este capabilă să dezvolte infrastructura sau ar vedea şoferi fără centura cuplată sau care vorbesc la telefon ar suna la Brigada Rutieră?!”.

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a scris recent pe Facebook că a fost „luat la mişto” de un poliţist atunci când a sunat să reclame că în centrul Capitalei era în plină desfăşurare o cursă ilegală de maşini.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici