(P) Liberalizarea pieţei energiei electrice. Cinci lucruri de care să ţii cont

De la 1 ianuarie 2021, preţul electricităţii este stabilit în mod concurenţial, în funcţie de cerere şi ofertă. Acum toţi consumatorii casnici, indiferent de localitatea din care provin, au libertatea de a-şi alege orice furnizor doresc şi oferta care li se potriveşte cel mai bine, la un preţ competitiv.

5903 afișări
Imaginea articolului (P) Liberalizarea pieţei energiei electrice. Cinci lucruri de care să ţii cont

(P) Liberalizarea pieţei energiei electrice. Cinci lucruri de care să ţii cont

Verifică dacă eşti deja pe piaţa liberă sau dacă plăteşti preţ de serviciu universal

Pentru a afla dacă ai deja contract pe piaţa concurenţială cu furnizorii Enel, uită-te pe factură! Dacă încolţul din stânga sus scrie ”Factură piaţă concurenţială”, atunci liberalizarea pieţei energiei nu are impact asupra relaţiei contractuale. Dacă pe factură nu scrie asta, înseamnă că ţi se aplică oferta serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, în baza reglementărilor în vigoare, vei avea un discount - preţul pentru serviciul universal va fi redus până la nivelul celui mai mic preţ din oferta Enel concurenţială disponibilă în luna ianuarie, fără abonament, respectiv Enel Simplu Anual. Dacă alegi altă ofertă la preţ concurenţial, intră online, sună, mergi în magazinele Enel sau completează formularele de selecţie ofertă trimise în perioada februarie-iunie, odată cu factura lunară la energie.

Enel Energie şi Enel Energie Muntenia acoperă nevoile clienţilor din toate zonele ţării. Ei au garanţia unor preţuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă şi pot gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea şi plata facturii. Mai mult, pot alege oferte cu servicii şi produse cu valoare adăugată, precum asistenţă la domiciliu, asigurarea locuinţei sau achiziţionarea de aparatură electronică cu plata în tranşe şi cu serviciul de instalare inclus.

Poţi alege oferta dorită online, telefonic, în magazine sau prin formularul de selecţie ofertă

Chiar dacă ai sau nu uncontract pe piaţa concurenţială, poţi alege oricând o nouă ofertă la electricitate. Pentru varianta online, intră pe www.enel.ro, la secţiunea Clienţi Rezidenţiali, şi alegi produsul potrivit.După ce selectezi oferta, începe procesul de contractare online.Introduci o copie a actului de identitate (dacăeşti client nou, e nevoie şi de o copie a actului care dovedeşte dreptul locativ asupra locului de consum) şi semnezi digital în spaţiul alocat pe ecran, dar nu înainte de a-ţi da acceptul pentru oferta aleasă.

Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanţă, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar când primeşti pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în paşii iniţiali ai procesului de contractare, şi doar când îţi dai acordul prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.

Alternativ, poţi suna la 021.9977 sau merge în magazinele Enel, inclusiv pe baza unei programări telefonice. De asemenea, poţi completa formularele de selecţie ofertă trimise în perioada februarie-iunie, odată cu factura lunară la energie.

Poţi schimba contractul la energie doar cu buletinul, dacă eşti deja client Enel

Indiferent ce tip de contract pentru electricitate ai, la preţ concurenţial sau de serviciu universal, poţi oricând opta pentru o nouă ofertă, pe piaţa liberă. Dacă eşti dejaclient Enel, e nevoie doar de actul de identitate şi de semnătura ta. Dacă semnezi pentru prima dată un contract cu Enel, sunt necesare actul de identitate, actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosinţă, ultima factură de la vechiul furnizor şi semnătura viitorului titular de contract.

Schimbarea contractului de furnizare a energiei nu presupune costuri suplimentare sau înlocuirea contorului electric

Tranziţia de la serviciul universal la piaţa concurenţială sau schimbarea ofertelor concurenţiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a casei tale. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanţă (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurenţial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice precum schimbarea contorului electric ori întreruperea alimentării cu energie electrică. Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.

Poţi semna oricând un contract la preţ concurenţial şi alege orice furnizor, oriunde

Nu există termen limită pentru alegerea unei oferte la electricitate! Poţi selecta oricând furnizorul şi oferta ce ţi se potriveşte, la preţ competitiv. Clienţii casnici care nu vor alege o ofertă pe piaţa concurenţială vor continua să fie alimentaţi cu energie electrică, la preţ de serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, ei vor beneficia, conform reglementărilor, de o reducere comercială acordată de către furnizor. După această dată, pot oricând achiziţiona un produs pe piaţa liberă sau rămâne la preţul de serviciu universal, în cuantumul stabilit de fiecare FUI, pe criterii competitive.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici