(P) Peste 1500 de produse marcă proprie Mega Image au sistemul de etichetare Nutri-Score, ghid pentru o alimentaţie echilibrată

424 afișări
Imaginea articolului (P) Peste 1500 de produse marcă proprie Mega Image au sistemul de etichetare Nutri-Score, ghid pentru o alimentaţie echilibrată

Recent, Mega Image a introdus în magazinele din ţară sistemul de etichetare Nutri-Score, disponibil pentru toate produsele marcă proprie, continuând astfel să-i inspire pe consumatori să facă alegeri echilibrate pentru o alimentaţie sănătoasă.

Ce este Nutri-Score?

Dezvoltat la nivel internaţional de oameni de ştiinţă renumiţi în domeniul nutriţiei, Nutri-Score este un sistem independent de etichetare, care clasifică produsele alimentare pe baza informaţiilor nutriţionale.

Eticheta Nutri-Score prezintă prin 5 culori, de la verde la roşu, şi 5 litere, de la A la E, valoarea nutritivă pentru 100 g sau 100 ml dintr-un produs, iar interpretarea valorilor este foarte simplă: produsele marcate cu culoarea verde (A, B) sunt produse importante în alimentaţie, care ar trebui consumate mai des. Produsele marcate cu galben (C) ar trebui consumate cu moderaţie, în timp ce produsele marcate cu portocaliu şi roşu (D, E) trebuie consumate în cantitate mai mică, deoarece conţin o cantitate mai mare de grăsimi, zahăr şi sare.

Cum identifici Nutri-Score în supermarketurile Mega Image?

În acest moment, sistemul Nutri-Score este calculat pentru aproximativ 1500 de produse marcă proprie Mega Image, atât locale (Gusturi Româneşti, Bun de Tot, Mega Apetit), cât şi de import (Delhaize, 365 essential, Delicata, Le Boucher, Nature’s Promise, Taste of Inspirations.). Astfel, clienţii Mega Image pot găsi la raft produsele marcă proprie cu eticheta Nutri-Score pentru a alege, dintr-o privire, un produs alimentar pornind de la valoarea nutriţională. Eticheta Nutri-Score este deja inclusă pe ambalajele mărcilor proprii de import, iar pentru cele locale este poziţionată la raft, lângă eticheta de preţ.

Mihaela Bilic, medic nutriţionist, despre Nutri-Score: „un sistem de etichetare pe baza unui semafor de culori care împarte alimentele în 5 grupe, de la A la E”

„Nutri-Score se dovedeşte o metodă utilă pentru educaţia consumatorilor, trebuie ca ei să ştie că produsele bogate în zahăr şi grăsime au o valoare calorică şi nutritivă crescută, prin urmare porţia va fi mai mică. În schimb, alimentele care conţin multă apă şi fibre au o densitate calorică mică, deci porţia va fi mai mare.”

Specialistul spune că nu este corect să împărţim alimentele în două categorii: sănătoase şi nesănătoase şi că este important să înţelegem că mâncarea este sănătoasă, singura condiţie fiind să ştim care este porţia corectă. „Pentru asta avem nevoie de un instrument şi Nutri-Score poate fi acesta.”

Medicul nutriţionist îi îndeamnă pe toţi consumatorii să înveţe care este porţia corectă şi că există două categorii de alimente: alimente de bază, ce se consumă în fiecare zi sau chiar de mai multe ori pe zi şi alimente facultative, pe care le consumăm cu măsură, din când în când, pentru plăcerea gustului. Iar Nutri-Score ne ajută să facem diferenţa dintre ele.”

Prin implementarea noului sistem de etichetare, Mega Image îşi propune să-i ghideze pe consumatori să mănânce sănătos prin promovarea principiilor unei alimentaţii echilibrate şi încurajarea consumului variat, cu alimente de la A la E, care au elemente nutritive diferite. Astfel, consumatorii pot compara acum, doar dintr-o privire, două produse din aceeaşi categorie sau din categorii diferite şi pot face uşor alegeri pentru un coş de cumpărături echilibrat.

Mai multe detalii despre noul sistem Nutri-Score sunt pe pagina online dedicată, www.mega-image.ro/nutriscore .

 

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici