29 de marinari români blocaţi pe o navă în Egipt cer sprijinul autorităţilor pentru a se întoarce în ţară

Douăzeci şi nouă de marinari români care fac parte din echipajul unei nave sub pavilion britanic reţinută în Portul Adabiya din Egipt din cauza unor probleme tehnice cer sprijinul autorităţilor române pentru a-şi recupera salariile restante şi a se întoarcă în ţară.

216 afișări
Imaginea articolului 29 de marinari români blocaţi pe o navă în Egipt cer sprijinul autorităţilor pentru a se întoarce în ţară

29 de marinari români blocaţi pe o navă în Egipt cer sprijinul autorităţilor pentru a se întoarce în ţară (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, a spus că vasul RO-RO "Olympus", sub pavilion britanic, la bordul căruia se află un echipaj format din 35 de marinari, 29 de români şi şase georgieni, a fost reţinut în urmă cu două luni în rada exterioară a portului egiptean Adabiya, din cauza unor probleme tehnice.

"Vinovat este armatorul navei, pentru că nu a făcut la timp reparaţiile necesare, iar nava a ajuns în această situaţie. Ulterior, s-au adăugat datoriile pentru staţionare şi neplata salariilor către echipaj. Este vorba despre aproximativ 55.000 de dolari către autorităţile portuare şi alte 200.000 de dolari către membri de echipaj. Echipajul este neplătit din luna ianuarie", a declarat Adrian Mihălcioiu.

Armatorul navei este compania elenă NEL Lines care mai are în operare încă o navă ce a avut probleme similare.

"Armatorul a mai avut probleme în trecut şi cu cealaltă navă, sora lui Olympus. Adevărat că acestea s-au rezolvat până la urmă", a mai spus Mihălcioiu.

Potrivit acestuia, navigatorii români de la bordul vasului "Olympus" nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor ori ITF, iar când s-au ambarcat nu au cerut referinţe despre armator ori navă.

"Ar trebui şi Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, să facă mai mult. Să existe o reglementare a plecării navigatorilor în străinătate prin agenţiile de crewing. Sunt unele agenţii care trimit oameni pe aceste nave fără să le pese de situaţia armatorului. Vorbim practic despre o incompetenţă. Spre exemplu, sunt navigatori gata să plece pe această navă (Olympus - n.r.) dacă s-ar face schimb de echipaj. Ori, unde ar pleca şi ce ar face aceşti marinari pe această navă?! Ar lua locul unor marinari nemulţumiţi şi ar deveni şi ei la rândul lor nemulţumiţi. Este un cerc vicios, pe care noi vrem să-l rupem", a declarat Adrian Mihălcioiu.

Cei 35 de marinari de la bordul navei "Olympus" nu pot părăsi nava, ancorată în rada portului, dar, cu sprijinul ITF, au primit la bord apă potabilă, mâncare şi combustibil.

Marinarii au cerut ajutorul autorităţilor române, prin mai multe scrisori, pentru a-şi recupera salariile restante şi a putea să se întoarcă acasă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici