CONFERINŢA Mediafax Talks about Transport&Logistics - UNTTR: Pe cursele externe nu sunt trimişi şoferi neexperimentaţi, însă atestatele se obţin uşor

Firmele de transport verifică starea tehnică a vehiculelor şi nu trimit şoferi neexeperimentaţi în curse externe, potrivit UNTTR, care admite în schimb că în România atestatele profesionale sunt obţinute foarte uşor "în practică".

135 afişări
Imaginea articolului CONFERINŢA Mediafax Talks about Transport&Logistics - UNTTR: Pe cursele externe nu sunt trimişi şoferi neexperimentaţi, însă atestatele se obţin uşor

CONFERINŢA Mediafax Talks about Transport&Logistics - UNTTR: Pe cursele externe nu sunt trimişi şoferi neexperimentaţi, însă atestatele se obţin uşor (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

"O neatenţie în întreţinerea foarte bună a unui mijloc de transport poate genera costuri uriaşe, care se vor traduce în pierderi", a declarat vineri Radu Dinescu, secretar general al UNTTR, la conferinţa "Mediafax Talks about Transport&Logistics".

Reprezentantul Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a arătat că în condiţiile în care un autocar nou ajunge la 250.000 euro, fără TVA, iar unul second hand la 100.000 euro, fără TVA, acestea nu sunt lăsate pe mâna unor şoferi fără experienţă la o cursă externă.

Totodată, din punct de vedere tehnic, orice firmă verifică starea vehiculului, pentru că orice intervenţie, chiar şi minoră, are un cost ridicat în afara ţării.

"Într-adevăr, dacă vorbim despre modul în care se obţin atestatele profesionale în România, da, se obţin foarte uşor în practică, pentru că din punct de vedere legal şi teoretic condiţiile din România sunt aceleaşi cu cele din orice stat membru al Uniunii Europene. În practică, noi reuşim să simplificăm, când vrem, lucrurile şi de asemenea, când vrem, să le facem extrem de complicate", a adăugat Dinescu.

Un autocar cu turişti români s-a răsturnat, duminică, într-o prăpastie din Muntenegru, accidentul soldându-se cu 18 morţi şi 29 de răniţi. Accidentul s-a produs la Grlo, pe o şosea dintr-o regiune montană la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, citate de presa locală.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici