Emisiunea ,,Ochii pe mine!”. Psihoterapeutul Ciprian Jurma, despre anxietate şi singurătate în pandemie: ,,Să lăsam la o parte defensivitatea, să ne apropiem unii de alţii” / Stilista Adina Buzatu: ,,Brand-ul nu ne face mai importanţi decât suntem”

  • Psihoterapeutul Ciprian Jurma: ,,Noi, în continuare, nu ştim unde suntem, mesajele sunt mereu incerte sau incoerente. Acesta este marele factor de stres. În general, necunoscutul generează anxietatea.”
  • C. Jurma: ,,Eu văd foarte multă singurătate. E o chestiune nu atât psihologică, cât e socială. Oamenii poate au nişte oprelişti faţă de singurătate şi acelea se pot lucra psihoterapeutic.”
  • Stilista Adina Buzatu: ,,Trebuie să avem personalitate prin ceea ce suntem. Dacă vrei să îţi cumperi un brand, ok. Nu mai purtaţi scrisul atât. Nu vezi chestia asta în lumea civilizată.”
  • Stilista Adina Buzatu: ,, În primul rând copiem, fără să ne gândim sau să adaptăm, ţinute de pe internet. Văd pe cineva îmbrăcat aşa, vreau aşa.”
121 afişări
Imaginea articolului Emisiunea ,,Ochii pe mine!”. Psihoterapeutul Ciprian Jurma, despre anxietate şi singurătate în pandemie: ,,Să lăsam la o parte defensivitatea, să ne apropiem unii de alţii” / Stilista Adina Buzatu: ,,Brand-ul nu ne face mai importanţi decât suntem”

Sursa foto: Captură foto / „Ochii pe mine!”

„Ochii pe mine!”, cu Vlad Craioveanu – invitaţi joi seara la Aleph News, psihoterapeutul Ciprian Jurma şi stilista Adina Buzatu.

Ciprian Jurma îţi spune care este legătura dintre limbaj şi gestionarea anxietăţii într-o perioadă în care teama de visus are repercusiuni vizibile asupra felului în care vedem şi trăim viaţa.

Cât de important este suportul psihologic în aceste vremuri, dar şi cum se răsfrâng aceste schimbări în vieţile private ale oamenilor?

,,Într-o măsură mai mică sau mai mare cei ma mulţi dintre noi am pierdut ceva cu pandemia. Nişte oportunităţi, nişte proiecte. Şi am resimţit pierderea.”

C. Jurma: ,, Situaţia nu face decât să accentueze ceea ce era deja un nivel crescut de anxietate”

Phihoterapeutul Ciprian Jurma îţi explică ce ne amplifică starea de anxietate, dar şi ce poate face ajutorul psihologic.

,,Cum spuneam, situaţia nu face decât să accentueze ceea ce era deja un nivel crescut de anxietate. Ce poate face ajutorul psihologic? Revenim la anxietate... Ce a fost cel mai dificil şi ce este cel mai dificil la situaţia aceasta este incertitudinea. Nu gravitatea situaţiei, că putem avea situaţii grave care sunt certe şi nu ne provoacă anxietate.
De exemplu, dacă ai un diagnostic în familie sau chiar al tău, până în momentul stabilirii diagnosticului , eşti mult mai înfricoşat decât în momentul în care ai un diagnostic. Când un medic ţi-a dat un plan de tratament, când ai un soi de predictibilitate în ceea ce va urma să se întâmple şi ştii unde eşti...Acesta este calmant.
Noi, în continuare, nu ştim unde suntem, nu ştim cu ce ne confruntăm foarte bine, mesajele sunt mereu incerte sau imprevizibile sau incoerente. Acesta este marele factor de stres. În general, necunoscutul generează anxietatea.”

C.Jurma: ,,Nu cred că este altceva de făcut decât să ne apropiem unii de alţii”

Psihoterapeutul Ciprian Jurma îţi explică şi care este remediul de bază împotriva singurătăţii, dar şi cum poţi să gestionezi singurătatea în perioada de pandemie, când oamenii se îndepărtează cu fiecare zi mai mult unii de ceilalţi.

,,Vlad Craioveanu: Cum ar putea gestiona cel mai bine singurătatea? Este o întrebare simplă pentru cei care nu au rude, care nu au mulţi prieteni, iar în perioada aceasta stau singuri. Cum poţi să gestionezi singurătatea încât să treci peste perioada asta de pandemie?

Ciprian Jurma: Eu văd foarte multă singurătate. E o chestiune care nu e atât psihologică, cât e socială. Oamenii poate au nişte oprelişti faţă de singurătate şi acelea se pot lucra psihoterapeutic. Pe lângă asta, sunt şi unii factori sociali pe care noi nu îi putem schimba. Eu mă întreb, şi observ asta în România, că oamenii, în general, sunt suspicioşi, şi nu sunt foarte calzi, cel puţin în Bucureşti. Eu nu am experienţă foarte mare cu restul ţării. Bucureştiul îmi este familiar, aici m-am născut şi, comparând cu altă experienţă, mereu am avut senzaţia că oamenii sunt distanţi. Nu cred că este altceva de făcut, decât să ne apropiem unii de alţii, să lăsam la o parte defensivitatea pe care o avem, care poate că este o moştenire traumatică a traumelor prin care a trecut Bucureştiul şi întreaga ţară.

Stilista Adina Buzatu, sfaturi vestimentare în pandemie

Cu siguranţă, pandemia nu ne-a schimbat doar comportamentul, ci şi obiceiul de a ne îmbrăca. Stilista Adina Buzatu te lămureşte ce se poartă în pandemie, chiar şi atunci când lucrăzi de acasă. Face haina pe om sau omul pe haină?

Stilista îţi explică franc că ţine de educaţie felul în care îţi porţi hainele. Regula de bază este următoarea: trebuie să avem grijă să aratăm ce este mai frumos şi să ascundem ce nu ne avantajează.

,,Nu mai trebui să judecam oamenii după nişte idei preconcepute ale noastre. Optiunile sexuale nu au legătură cu opţiunile vestimentare. Hai sa renunţăm la ideile preconcepute. Noi, românii, parcă ne-am născut cu ele.”

A.Buzatu:,,Cele mai ieftine, din punct de vedere calitativ, sunt tricourile negre cu logo-uri mari.”

Dacă credeai că brand-ul te face să ieşi în evidenţă şi să captezi atenţia celor din jur, stilista Adina Buzatu spulberă acest mit. Secretul este să fii cât mai original şi să te simţi cu adevărat bine în hainele tale!

,,Nu ne dă identitate brand-ul. Nu ne face mai importanţi decât suntem. Noi trebuie să avem personalitate prin ceea ce suntem şi după aceea, dacă vrei să îţi cumperi un brand, ok. Nu mai purtaţi scrisul atât. Nu vezi chestia asta nicăieri în lume, în lumea civilizată, în Italia, în Franţa. Şi mai mult decât atât... 17 brand-uri cu scrisuri diferite şi cu logo-uri peste tot. Oboseşti!
Cele mai ieftine, din punct de vedere calitativ, sunt tricourile negre cu logo-uri mari. Toate brand-urile le fac, costă 1€ acel tricou, invariabil, şi ţi le vând ţie, în funcţie de brand, cu 100, cu 800, cu 1.000, cu 500, cu 200€. Important este să îţi cumperi calitate. Pune mâna, pipăie ţesătura, înţelege de ce îţi place. Cumpără haine care sunt croite bine.”

A.Buzatu: ,,Nimeni nu este urât. Toţi putem să arătam bine dacă ştim cum să ne punem în evidenţă”

„În primul şi în primul rând copiem, fără să ne gândim sau să adaptăm, ţinute de pe internet. Văd pe cineva îmbrăcat aşa, vreau aşa. L-am văzut pe Beckham cum s-a îmbrăcat, vreau aşa... Şi vin cu Beckham într-un costum gri. Ok, Beckham arată cum arată, domnul arată cum arată şi pun costum gri. Îi explic...Staţi o secundă. Nu are sens să te îmbraci la nunta ta, că nu tu eşti aici mire, avem aici alt fel de situaţie, Beckham purta un morning coat acolo, e ca şi când Oaşu ar veni în Bucureşti şi s-ar îmbrăca în costum maramureşan. Le explic şi apoi le pun costumul gri şi îmi spun că nu arată ca pe Beckham. Nu arată pentru că nu eşti Beckham.

Le explic că poţi să arăţi excepţional dacă alegi ceva ce te caracterizează, ce îţi stă bine în funcţie de aspectul fizic, cromatica feţei, stilul personal...Sunt o mulţime de lucruri de luat în calcul. Nu poţi doar să copiezi o ţinută, să o pui pe tine şi să vrei să iei totul de la Beckham. Bine, milioanele ar fi mai bine de luat, dar asta e altă discuţie. E foarte important să adaptaţi, să conştientizaţi cum arătaţi. Nimeni nu este urât. Toţi putem să arătam bine dacă ştim cum să ne punem în evidenţă.”

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici