Firma căreia îi aparţinea microbuzul nu avea licenţă de transport pentru Scânteia

Firma căreia îi aparţine microbuzul implicat în accidentul din localitatea ieşeană Scânteia nu avea licenţă de transport pentru zona respectivă, având atribuite trasee în zona opusă, respectiv Paşcani, iar şoferul, un tânăr de 26 de ani, are la activ şapte sancţiuni rutiere, potrivit ARR Iaşi.

153 afișări
Imaginea articolului Firma căreia îi aparţinea microbuzul nu avea licenţă de transport pentru Scânteia

Firma căreia îi aparţinea microbuzul nu avea licenţă de transport pentru Scânteia (Imagine: Stirileprotv.ro)

Directorul ARR Iaşi, Cristian Foia, a declarat că microbuzul aparţine societăţii Valcris Trans Iaşi, societate care nu are atribuite trasee în zona respectivă, ci asigura curse către Paşcani.

Foia nu a putut preciza dacă şoferul făcea o cursă ilegală sau dacă era doar o cursă ocazională. La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru a declarat, la Realitatea TV, că, din primele cercetări, "şoferul efectua o cursă ilegală".

Foia a relatat că a vorbit cu directorul societăţii, care a spus că, la ora producerii accidentului, şoferul ar fi trebuit să se afle în altă parte, neexplicându-şi de ce microbuzul era plin.

Firma Valcris Trans SRL este înfiinţată în 2002, are sediul în Iaşi şi are ca obiect principal de activitate "transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători". Societatea îi are ca acţionari pe Ionel Dumitriu şi pe Constantin Scântei.

Poliţia Iaşi: Şoferul microbuzului lovit de tren fusese amendat pentru viteză sau staţionare ilegală

Şoferul microbuzului implicat în accidentul de la Scânteia a fost amendat în trecut pentru staţionare neregulamentară, pentru depăşirea vitezei legale, pentru folosirea telefonului mobil la volan şi pentru că nu purta centura de siguranţă.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Iaşi, Virginia Pralea, a declarat, vineri seară, pentru MEDIAFAX, că a cerut colegilor săi informaţii despre trecutul tânărului, pentru a realiza "un profil" din care să reiasă dacă era sau nu un şofer disciplinat.

"Am înţeles din ce au descoperit colegii mei că şoferul este unul destul de indisciplinat. A fost amendat în trecut pentru exces de viteză, pentru staţionare neregulamentară, pentru că a condus fără centură sau pentru că folosea telefonul mobil în timp ce conducea", a spus Pralea.

Aceasta a precizat însă că, în ciuda abaterilor sale, şoferul avea atestat pentru transportul de persoane.

La rândul său, şeful Poliţiei Judeţene Iaşi, comisar-şef Liviu Zamfirescu, a declarat pentru MEDIAFAX că şoferul microbuzului a obţinut permis de conducere în anul 2005, pentru categoria B.

În noiembrie 2006, şoferul a obţinut permis şi pentru toate celelalte categorii de autovehicule, inclusiv pentru tramvaie, în timp ce în iulie 2009 a luat atestatul pentru transport de persoane.

"Şoferul era trecut prin filtrul poliţiştilor pentru o serie de abateri: pentru depăşirea vitezei legale, cu peste 30 de kilometri la oră, pentru folosirea telefonului la volan, pentru nepurtarea centurii de siguranţă, pentru opriri neregulemantare", a completat şeful Poliţiei Judeţene Iaşi.

Acesta a precizat că firma căreia îi aparţine microbuzul are licenţă de transport persoane până în martie 2010.

Microbuzul, în care se aflau 16 persoane, a fost lovit de un tren la o trecere de cale ferată în apropierea localităţii ieşene Scânteia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici