Mihaela Miroiu, Andreea Marin, Delia, Emma Watson şi Michelle Obama sunt în topul personalităţilor care luptă pentru egalitatea de gen, în opinia românilor

Mihaela Miroiu (politologă, filosoafă şi scriitoare), Aluziva (Alina Greavu - activistă, fundraiser independent, creatoare de conţinut), artista Delia Matache, Oana Băluţă (profesoară, cercetătoare specializată în gen şi politică) şi Andreea Marin sunt cele mai cunoscute persoane publice din România, pe care românii le asociază cu o activitate susţinută în domeniul egalităţii de gen şi a promovării drepturilor femeii, arată un studiu al Asociaţiei Solidaritate şi Egalitate.

123 afișări
Imaginea articolului Mihaela Miroiu, Andreea Marin, Delia, Emma Watson şi Michelle Obama sunt în topul personalităţilor care luptă pentru egalitatea de gen, în opinia românilor

Mihaela Miroiu, Andreea Marin, Delia, Emma Watson şi Michelle Obama sunt în topul personalităţilor care luptă pentru egalitatea de gen, în opinia românilor

„E o lume strâmbă, iar ceea ce ar putea-o îndrepta ar fi doar educaţia fetelor şi accesul la drepturile care sunt şi ale lor. Şi cine ar putea decide cu cea mai bună înţelegere asupra problematicii feminine dacă nu chiar femeile? În ce lume dreaptă pot fi ele minoritare sau pot lipsi cu desăvârşire atunci când se iau hotărâri ce pot schimba toate aceste realităţi şi ne privesc direct? O dată pentru totdeauna ar trebui schimbate în bine. Cred în proverbul indian care spune că <<Zeii se află acolo unde femeile sunt respectate.>>.”, a declarat Andreea Marin, activistă, Fundaţia „Preţuieşte Viaţa”.
 
La nivel internaţional, Emma Watson, Michelle Obama, Oprah Winfrey, Malala Yousafzai şi Angelina Jolie sunt recunoscute pentru implicarea lor în promovarea şi apărarea drepturilor femeii şi ca atare, identificate drept militante pentru egalitatea de gen.
 
Mai mult, reţelele sociale rămân un mediu de susţinere a luptei pentru egalitatea de şanse dintre bărbaţi şi femei. 86% din femeile educate* din oraşe întreprind o acţiune concretă de susţinere în social media a feminismului şi a egalităţii de gen şi 87% dintre ele urmăresc online cel puţin ocazional activitatea unei organizaţii/platforme feministe despre care consideră că se străduiesc să schimbe mentalităţi şi asta se vede; 30% declară că nu au suficiente informaţii despre activitatea organizaţiilor feministe; FILIA, A.L.E.G. şi Girl Up sunt cele mai cunoscute asociaţii care militează pentru drepturile femeilor;
 
94% dintre româncele educate consideră că postările din social media reprezintă cea mai căutată activitate referitoare la activităţi feministe. 87% dintre respondenţi urmăresc online cel puţin ocazional activitatea unei organizaţii/platforme feministe. Respondenţii din mediul rural şi cei cu studii medii par mai înclinaţi să o facă regulat, în comparaţie cu cei din mediul urban şi cu studii superioare;
 
„Este foarte important să înţelegem că azi mişcările sociale încep din social media şi se dezvoltă rapid la nivel internaţional. Mi-aş dori, în schimb, o abordare educativă, constructivă, pragmatică, prin care să îi facem pe toţi să înţeleagă că nu ne mai permitem economic să ţinem femeile în urmă - trebuie să fie lăsate să aleagă şi să participe exact cum consideră şi la ce e oportun pentru ele în societate.  Deficitul de forţă de muncă, mai ales în domeniile STEM, este grav, iar pentru a înregistra un progres major este nevoie de educaţia mamelor, de educaţia tinerelor în şcoli şi ca în companiile din domeniu femeile să fie cu adevărat bine primite.”, a declarat MIHAELA TUDOR, fondatoare Asociaţia Solidaritate şi Egalitate şi CEO Tudor Communications.
 
Educaţia şi iniţiativele legislative ca mijloace eficiente de acţiune întrunesc marea majoritate a răspunsurilor. Respondenţii din mediul rural şi cei cu studii medii sunt într-o proporţie mai mare ataşaţi de strategia manifestărilor stradale. 60% dintre femeile educate de la oraş aşteaptă de la instituţiile statului cea mai mare implicare. Urmează mass media şi ONG-urile de profil, considerate responsabile în promovarea egalităţii de gen. Doar 32% dintre respondenţi consideră că manifestările stradale (mitinguri, proteste) sunt eficiente.
 
„Noi trăim încă în înapoiere istorică în privinţa accesului femeilor la decizia politică, a preţuirii lor pentru merite ştiinţifice şi culturale, a accesului lor la investiţii pentru dezvoltarea domeniilor în care fac performanţă certă. Nu trăim într-o societate în care meritocraţia face parte din bunul simţ instituţional, la nivel public. Dar trăim într-una în care contraselecţia începe cu defavorizarea evidentă a femeilor în recunoaşterea meritelor şi în accesul lor ca parte însemnată şi neanonimă a progresului social.
Cred că nu este încă prea târziu pentru România să ieşim din prizonieratul misogin al vremurilor revolute în care umanitatea a irosit nepermis jumătate din capacităţile şi talentele sale, ţinând femeile în anonimat sau cum e acum: cât mai la marginea deciziei şi istoriei. Să muncească cât mai mult şi să ceară cât mai puţin.”, spune Mihaela Miroiu, politologă, filosoafă şi scriitoare.
 
În spiritul acestei campanii, pentru a ieşi din stereotipurile de gen asociate statutului femeii, Asociaţia Solidaritate şi Egalitate lansează campania „Femeia pe care TREBUIE să o ştim”. Povesteşte-ne despre cea care te face mândră că eşti femeie, ţi-a fost exemplu şi te-a învăţat că poţi în viaţă să fii orice îţi doreşti. Trimite-ne povestea ei, iar noi o lăudăm lumii întregi pentru că e FEMEIE!
 
Pentru a atrage atenţia asupra inegalităţii de gen, Asociaţia Solidaritate şi Egalitate continuă să expună portretele şi poveştile unor femei extraordinare din domenii precum ştiinţă, tehnologie, inginerie, medicină, antreprenoriat social, artă şi cultură sau apărarea drepturilor femeilor. Expoziţiile stradale continuă în perioada 14-28 iunie, în spaţiul de panotaj exterior al Muzeului Judeţean de Ştiinţele Naturii Prahova, din Palatul Culturii Ploieşti.
 
Studiul Asociaţiei Egalitate şi Solidaritate îşi propune investigarea  modului în care sunt percepute concepte precum egalitatea de gen, feminismul şi mişcarea feministă din România, drepturile femeilor şi rolul lor în societate, violenţa domestică şi efectele acesteia etc. Întreg studiul poate fi accesat aici.
 
Respondenţii studiului efectuat de compania de sondare şi cercetare de piaţă Brennan Grup pentru Asociaţia Solidaritate şi Egalitate sunt în majoritate femei, rezidente în mediul urban, angajate cu studii superioare/manager/întreprinzător, cu venituri peste medie. Studiul a fost alcătuit pe baza a 714 chestionare.
 
Studiul a fost realizat cu sprijinul: Brennan Group, JTI, Tudor Communications, European Women’s Association, Feminism for Real. 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici