Primăria Capitalei a demarat achiziţia studiului de fezabilitate pentru pistele de biciclete

Primăria Capitalei a demarat procedura de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru realizarea pistelor de biciclete pe o suprafaţă de 100 km. Municipalitatea vrea să realizeze retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km.

164 afișări
Imaginea articolului Primăria Capitalei a demarat achiziţia studiului de fezabilitate pentru pistele de biciclete

Primăria Capitalei a demarat achiziţia studiului de fezabilitate pentru pistele de biciclete (Imagine: Arhiva Foto Mediafax)

Potrivit Primăriei Capitalei, în bugetul de anul acesta există aprobaţi indicatorii economici in cadrul Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, în valoare totală de 73 milioane de euro pentru proiectul realizarii de piste de biciclete şi amenajări conexe.

"Ne dorim ca mersul cu bicicleta să devină un mijloc de transport uzual în Capitală. Printre demersurile pe care Municipalitatea le întreprinde în această perioadă, se numără şi demararea procedurii de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei reţele de piste de biciclete pe o suprafaţa de 100 km, printr-o convenţie încheiată cu Ministerul Mediului şi prin care se aloca 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intenţia PMB este de a acoperi axele Nord-Sud şi Est-Vest. Totodată, intenţionăm să încheiem o serie de parteneriate cu facultăţile, instituţiile publice şi companiile private pentru a putea instala cât mai multe rasteluri de biciclete, astfel încât să creăm condiţii pentru cei care doresc să meargă cu bicicleta la serviciu", a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Potrivit informaţiilor oferite de Primăria Municpiului Bucureşti, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă se propune realizarea unei reţele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km, ce urmează a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totală estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.

Traseele prioritare de 60 km sunt:
1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independenţi (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piaţa Unirii - Piaţa Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piaţa Victoriei - Băneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piaţa Unirii - Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
7. Along the Dâtmboviţa: Sos. Virtuţii - Piaţa Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piaţa Unirii - 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab - Piaţa Romană (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piaţa Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)

11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Măgurele (6.2 km)

12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană aprobat în 2016 de Consiliul General al Municipiului Bucureşti propune şi el realizarea unui traseu cu prioritate pentru pietoni şi biciclisti. În total, PIDU propune amenajarea a 42 km de piste pentru biciclişti. Traseul pietonal şi pentru biciclete va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piaţa Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dâmboviţa, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piaţa Constituţiei şi va ajunge la Piaţa de Flori.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici