Romsilva vrea ca hotelurile şi restaurantele de la munte să plătească taxă de mediu de 2% din venit

Romsilva a propus Ministerului Mediului un proiect de act normativ care vizează, printre altele, introducerea unei taxe de mediu de 2% din venituri pentru hotelurile, pensiunile şi restaurantele din staţiunile montane, iar din banii obţinuţi să fie finanţate ariile naturale protejate.

194 afișări
Imaginea articolului Romsilva vrea ca hotelurile şi restaurantele de la munte să plătească taxă de mediu de 2% din venit

Romsilva vrea ca hotelurile şi restaurantele de la munte să plătească taxă de mediu de 2% din venit (Imagine: Robert Ionescu/Mediafax Foto)

"Am făcut un proiect prin care încercăm să obţinem finanţare pentru ariile naturale protejate. Consultanţii noştri care s-au ocupat de proiect au argumentat că dacă o pensiune, de exemplu, este aflată în vecinătatea unui parc natural protejat, ea beneficiază de această poziţie privilegiată şi atrage mai mulţi turişti comparativ cu o unitate de cazare similară, construită la Slobozia", au declarat agenţiei MEDIAFAX reprezentanţii Romsilva.

Astfel, printr-un proiect de act normativ propus de Romsilva, se introduce, printre altele, "o contribuţie de 2% din veniturile realizate de către beneficiarii serviciilor ecosistemelor, respectiv agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în unităţile administrativ teritoriale din categoria zonelor cu resurse turistice, zone cu resurse naturale şi antropice mari şi foarte mari".

Reprezentanţii Romsilva consideră că toate hotelurile, pensiunile şi restaurantele de la munte, dar şi agenţiile care trimit turişti către acestea, beneficiază de proximitatea unor arii protejate şi trebuie să plătească taxă de mediu. Printre staţiunile şi zonele care intră în proiect se numără Valea Prahovei, Poiana Braşov, zona Rucăr-Bran-Moeciu, Valea Oltului, Maramureş, Bucovina, Lacul Roşu, dar şi staţiunile din Munţii Apuseni, Retezat şi Parâng.

"Intenţia noastră este de a găsi un mijloc de finanţare pentru ariile protejate. Nu am reuşit, însă, să găsim un nucleu de reprezentanţi din turism cu care să discutăm şi să negociem aceste lucruri. Din acest motiv, i-am rugat pe cei de la Ministerul Mediului să facă o adresă către reprezentanţii autorităţilor din turism şi să le solicite un răspuns la propunerea noastră. Aşteptăm autorităţile din turism şi patronatele ca să negociem cu ele pe acest proiect", au mai spus sursele citate.

Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, spune că a citit proiectul şi că din acesta reiese că nu este vizat doar turismul montan, ci unităţile de cazare şi restaurantele din toată ţara.

"Dar şi dacă este vizat sectorul montan, acesta are cele mai mare probleme şi cea mai slabă evoluţie din turism în ultimii cinci ani. O taxă de mediu de 2%, care se adaugă mai multor taxe, ar însemna ca puţinii investitori de la munte care mai rezistă trebuie să închidă şi ei. Pentru a menţine deschisă o unitate de cazare la munte, dacă s-ar introduce noua taxă, ar însemna că proprietarul va trebui să vină cu bani de acasă", a adăugat Răducan.

FPTR şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) vor prezenta marţi în Consiliul Consultativ al Turismului un punct de vedere comun în care resping proiectul.

Introducerea unei contribuţii de 2% din venituri pentru agenţiile de turism va duce la creşterea costurilor companiilor, până la trecerea pe pierdere a acestora, potrivit ANAT.

Asociaţia afirmă că marja netă medie (rata medie a profitului net calculată la cifra de afaceri/vânzări a turoperatorului), obţinută de primele 100 de agenţii de turism touroperatoare din România în anul 2012 (date oficiale, conform Ministerului Finanţelor Publice), a fost de 1,82%, condiţii în care aplicarea unei taxe de mediu de 2% din venituri ar duce la închiderea activităţii acestor operatori economici.

Astfel, potrivit ANAT, consecinţa ar fi pierderea unui numar de peste 3.000 de locuri de muncă doar la nivelul primilor 100 turoperatori din România şi la pierderea unui număr de circa 10.000 de locuri de muncă în cele 2.500 de agenţii licenţiate la nivel naţional.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici