Trei soluţii pentru viitorul educaţiei, în etape: salvare, îmbunătăţire, perfecţionare

  • După 5 miniştri ai Educaţiei, în 4 ani nu a rămas nimic concret
  • Rareş Cîrligeanu, expert în educaţie, propune 3 direcţii în care ar trebui îndreptată educaţia
  • Soluţiile de salvare vin pentru uniformizarea învăţământului
  • Pregătirea profesorilor şi eliminarea birocraţiei sunt soluţii de îmbunătăţire
  • Printre soluţiile de perfecţionare se numără adaptarea modului de evaluare
1924 afişări
Imaginea articolului Trei soluţii pentru viitorul educaţiei, în etape: salvare, îmbunătăţire, perfecţionare

Ştii bine unde se situează educaţia din România. Clar, nu în capul listei de priorităţi. Mulţi au ocupat fotoliul de ministru, cinci în patru ani. Asta dacă nu-i punem la socoteală şi pe cei doi interimari.

Copilul tău nu a rămas cu nimic concret de la ei. Dar hai mai bine să îţi spun cum ar trebui să arate viitorul. Împărţite în trei mari direcţii, soluţiile vin de la Rareş Cîrligeanu, expert în educaţie. Primele ar fi cele de salvare.

„O etapă în care noi uniformizăm învăţământul din România astfel încât să oferim egalitate de şanse. În această pandemie, unii copii au avut acces la lecţii online şi foarte mulţi nu. Practic, în aceste soluţii de salvare vorbim despre infrastructura minimă care ar trebui să existe în fiecare şcoală, despre accesul la internet”, spune Rareş Cîrligeanu.

Urmează apoi soluţiile de îmbunătăţire a învăţământului.

„Primul pas este de a reforma sistemul de pregătire, de evaluare a cadrelor didactice, încă de la modulul psiho-pedagogic, până la toate acele inspecţii de grad şi de nivel. Eliminarea birocraţiei prin digitalizarea şcolilor şi oferirea de tool-uri şi soft-uri astfel încât să putem să avem tot management-ul clasei într-un sistem digital performant.”

Şi ultimele, dar nu cele din urmă, sunt soluţiile de perfecţionare.

„Aici este adaptarea materiei la zi, implicarea părinţilor în viaţa copiiilor, creşterea treptată a salariilor profesorilor ca să devină o meserie atractivă. Testele PISA arată o realitate sumbră a României, ar trebui să ne orientăm în a adapta evaluarea şi predarea în România după acele standarde internaţionale”, este de părere Rareş Cîrligeanu.

  • 2.982.890 de elevi şi copii din învăţământul preuniversitar
  • 17.656 de unităţi de învăţământ
  • 112.030 învaţă în şcoli şi grădiniţe private
  • 208.419 cadre didactice
  • 2.016.375 de elevi sunt în şcoli din oraşe, 966.515 elevi sunt în şcoli şi grădiniţe din sate

Sursa: INS

  • 1 din 2 elevi face ore doar pe telefon
  • 28% elevi nu au pe ce învăţa online
  • 41% elevi sunt analfabeţi funcţional
  • 3 din 20 copii renunţă la şcoală
  • 43% profesori nu au cu ce preda online

Sursa: Salvaţi Copiii

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici