Mercedes, garanţia succesului în F1 la început de sezon

Mercedes a reuşit, duminică, la Sepang, prima "dublă" a anului, chiar în etapa a doua a Campionatului Mondial de Formula 1, rezultat ce confirmă supremaţia echipei germane în acest început de sezon.

211 afișări
Imaginea articolului Mercedes, garanţia succesului în F1 la început de sezon

Mercedes, garanţia succesului în F1 la început de sezon (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Noile reguli tehnice şi sportive adoptate pentru 2014 nu produc deocamdată o creştere a spectaculozităţii în Marele Circ şi par doar să fi înlocuit Red Bull cu Mercedes la nivel dominator în Formula 1.

După ce în prima etapă, Nico Rosberg a condus de la un capăt la altul cursa de la Melborune, a venit rândul colegului său, Lewis Hamilton, să se impună categoric, în Malaysia.

Hamilton a plecat din pole-postion şi s-a aflat în fruntea Grand Prix-ului asiatic fără niciun moment de ezitare şi fără să fie ameninţat de vreun alt pilot. O victorie la peste 17 secunde pentru britanicul care în prima etapă a fost nevoit să abandoneze din cauza unor probleme tehnice, la scurt timp după ce pornise în cursă, tot de pe prima poziţie a grilei de start.

Câştigător în Australia, Rosberg s-a mulţumit de această dată cu locul secund. El a fost al treilea la start, dar l-a depăşit în primele sute de metri pe Sebastian Vettel de la Red Bull. Germanul de la Mercedes nu i-a pus probleme colegului său, dar a avut câteva tururi de "suferinţă" după a doua intrare la boxe, când Vettel s-a apropiat ameninţător. Rosberg a rezistat atacurilor cvadruplului campion mondial şi apoi a pus o distanţă liniştitoare faţă de adversarul său, forţat să treacă în modul de economisire a combustibilului.

Vettel a început catrastofal anul 2014 şi a abandonat imediat după startul Marelui Premiu al Australiei. În Malaysia, el a revenit în prim-plan şi a ocupat ultima treaptă a podiumului, după ce a fost al doilea pe grilă. O evoluţie consistentă pentru german, chiar dacă a fost departe de cea din perioada în care domina Formula 1. Red Bull s-a confruntat cu mari probleme în testele dinaintea sezonului, dar se pare că a avut nevoie de doar două curse pentru a le remedia, cel puţin în mare parte.

Locul 3 al lui Vettel ar fi trebuit completat de poziţia a patra coechipierului Daniel Ricciardo. Însă australianul a fost victima unei erori a mecanicilor săi, care nu i-au fixat bine roata stânga-faţă, la a doua trecere pe la boxe. Ricciardo a plecat cu roata insuficient prinsă şi a oprit în scurt timp pe linia standurilor. Mecanicii au împins înapoi monopostul la boxa echipei Red Bull, au remediat problema, dar incidentul l-a scos din puncte pe pilotul australian. Mai mult, ruperea aripii-faţă după o ieşire de pe pistă şi o penalizare de zece secunde acordată de comisarii cursei pentru părăsirea standurilor în mod periculos l-au făcut pe Riciardo să abandoneze.

De ghinionul lui Ricciardo a profitat Fernando Alonso. Plecat al patrulea de pe grilă şi depăşit de Daniel Ricicardo la start, spaniolul de la Ferrari a făcut o nouă cursă fără să impresioneze. Alonso şi-a arătat "muşchii" doar în momentul în care a simţit că poate pierde locul 4, pe care urcase odată cu abandonul australianului. Nico Hulkenberg de la Force India a încercat o strategie cu două opriri, faţă de trei câte au avut ceilalţi piloţi, şi a ajuns pe locul 4 spre final. Dar uzura pneurilor monopostului său nu i-a permis să reziste atacurilor lui Alonso, astfel că dublul campion mondial a încheiat pe locul 4, iar germanul pe 5.

Al doilea pilot Ferrari, finlandezul Kimi Raikkkonen, locul 6 la start, s-a confruntat încă de la început cu o pană şi nu a mai putut recupera decât până la locul 12.

În afară de Mercedes, echipele McLaren şi Williams au punctat cu ambii piloţi. Jenson Button (McLaren) a terminat pe locul 6, iar colegul său, Kevin Magnussen pe locul 9. Între ei s-au clasat în ordine piloţii Williams, Felipe Massa şi Valtteri Bottas. Ultimul a impresionat încă o dată, după ce a plecat de pe locul 18 al grilei şi a terminat pe locul 8. Spre final, finlandezul a primit ordin de la boxele echipei să treacă de Massa, dar brazilianul nu a fost de acord să-şi cedeze poziţia.

Rusul Danil Kviat de la Toro Rosso, debutant în acest sezon, a punctat din nou, terminând pe zece, după ce a fost al nouălea în Australia.

Astfel, şapte dintre monoposturile clasate în Top 10 în Malaysia sunt propulsate de motoare Mercedes (din opt posibile - nu a punctat un Force India pilotat de Sergio Perez). Numai maşinile Ferrari, Red Bull şi Toro Rosso, ultimele două cu Renault, sunt excepţiile. În prima etapă, proporţia a fost puţin mai mică, şase din zece monoposturi fiind motorizate de constructorul german.

Cursa de pe circuitul de la Sepang s-a desfăşurat, duminică, pe o pistă uscată, după ce cu o zi înainte ploaia torenţială afectase calificările Marelui Premiu al Malaysiei.

În clasamentelul general al piloţilor, Rosberg se menţine în frunte cu 43 de puncte, urmat de Hamilton cu 25 de puncte şi de Alonso cu 24 de puncte. Mercedes conduce la constructori cu 68 de puncte, pe doi se află McLaren cu 43 de puncte, iar pe trei Ferrari cu 30 de puncte.

Următoarea etapă a CM de Formula 1, Marele Premiu al Bahrainului, va avea loc duminica viitoare, la Sakhir.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici