Cauza albirii părului, descoperită de cercetătorii britanici

Cercetătorii de la Universitatea Bradford din Marea Britanie susţin că albirea părului este cauzată de o creştere a concentraţiei de peroxid de hidrogen la rădăcinile firelor de păr, informează bbc.co.uk.

Imaginea articolului Cauza albirii părului, descoperită de cercetătorii britanici

Cauza albirii părului, descoperită de cercetătorii britanici

Albirea firelor de păr face parte din procesul de îmbătrânire, dar oamenii de ştiinţă susţin că înţelegerea cauzelor care determină acestă schimbare ar putea să contribuie la găsirea unei metode de prevenire a fenomenului de albire a părului.

Testele recente au relevat faptul că acest proces este cauzat de o acumulare masivă de peroxid de hidrogen la nivelul rădăcinilor firelor de păr. Aceasta este produsă de deteriorarea foliculilor epiteliali, blocând astfel pigmentarea naturală a firelor de păr.

Aceste teste au fost catalogate drept "o descoperire majoră" de către comunitatea ştiinţifică.

Cercetătorii britanici au colaborat cu experţii din Mainz şi din Luebeck, din Germania, iar concluziile testelor lor au fost publicate în revista ştiinţifică FASEB, finanţată de Federation of the American Societies for Experimental Biology.

Oamenii de ştiinţă au analizat şi comparat compoziţiile chimice ale celulelor din firul de păr şi din foliculii de la nivelul rădicinii firelor de păr, a explicat Karin Schallreuter, coordonatoarea studiului.

O metodă inovatoare de stopare a albirii firelor de păr este în prezent studiată în laboratoarele britanice şi germane.