Video Gigantul stelelor, de 10 milioane de ori mai luminos decât Soarele, descoperit de astronomi - FOTO, VIDEO

Astronomii au descoperit o stea care poate fi cea mai mare observată vreodată - de sute de ori mai mare decât Soarele. Steaua, numită R136a1, se pare că avea o masă iniţială de 320 de ori mai mare decât a Soarelui, informează Daily Mail.

Astrofizicianul Paul Crowther de la Universitatea din Sheffield spune că steaua este acum mult mai mică decât a fost la început, ea având cu o cincime mai puţin decât în momentul "naşterii". De fapt, astrul se consumă cu o asemenea intensitate că străluceşte de aproape 10 milioane de ori mai puternic decât Soarele, a precizat Paul Crowthe, liderul echipei care a descoperit steaua cu ajutorul Very Large Telescop(VLT), amplasat pe Muntele Paranal din Chile.

"Monstrul" a fost identificat în centrul unui cluster de stele din Nebuloasa Tarantula, un nor de gaz şi praf aflat în derivă într-o galaxie învecinată, Marele Nor al lui Magellan.

Dacă R136a1 ar fi în mijlocul sistemului nostru, Soarele ar fi arătat ca o Lună în comparţie cu această stea.

Temperaturile de la suprafaţa stelelor de asemenea mărime pot depăşi 40 de mii de grade Celsius, fiind de şapte ori mai fierbinte decât Soarele.

Potrivit lui Crowther, tipul acesta de stele consumă rapid cantităţi uriaşe de materie, având o viaţă de "doar 3 milioane de ani", ceea ce în astronomie înseamnă foarte puţin. Durata de viaţă "foarte scurtă" este şi motivul pentru care aceste stele sunt greu de găsit.