Mai mult de un sfert din IMM româneşti intenţionează să-şi robotizeze producţia în 3 ani

  • Aproape 28% din întreprinderile mici şi mijlocii producătoare planifică robotizarea în următorii 3 ani -
434 afișări
Imaginea articolului Mai mult de un sfert din IMM româneşti intenţionează să-şi robotizeze producţia în 3 ani

Mai mult de un sfert din IMM româneşti intenţionează să-şi robotizeze producţia în 3 ani

Aproape 28% din întreprinderile mici şi mijlocii producătoare planifică robotizarea în următorii 3 ani - conform sondajului Barometru de robotizare a IMM-urilor, realizat pentru Universal Robots. 

38,8% din aceaste companii intenţionează să implementeze coboţi, cu toate acestea, acest indicator este corelat cu dimensiunea afacerii - 43,3% dintre reprezentanţii întreprinderilor mici spun că ar dori implementarea coboţilor, în timp ce în rândul întreprinderilor de dimensiuni medii doar 16,7% au declarat că intenţionează să integreze roboţi colaborativi. Studiul a fost realizat de o agenţie de sondare independentă în martie 2020.

Cel mai important factor care motivează 100% din IMM-urile româneşti să implementeze automatizarea cu roboţi este creşterea calităţii produsului. Tot la acest capitol, al doilea loc este ocupat de două aşteptări aflate la egalitate: creşterea competitivităţii şi creşterea volumului producţiei (97,8%.) De asemenea, companiile ar dori ca, cu ajutorul roboţilor, să reducă timpul de producţie (92,7%), să reducă costurile de producţie şi, prin urmare, să-şi sporească eficienţa(92,2%), să elimine erorile umane (91,4%), să obţină standardizarea proceselor(90,5%), precum şi să crească flexibilitatea producţiei (88,8%) şi siguranţa muncii (88,5%).

Când vine vorba de aplicaţiile pe care participanţii la studiu intenţionează să le robotizeze în primul rând, acestea sunt următoarele: asamblare (57%), preluare şi plasare (55,9%), ambalare şi paletizare (47,7%), încărcare / descărcare ( 46,5%).

17,3% dintre companiile din România preconizează o rentabilitate a investiţiilor în roboţi în mai puţin de şase luni, 28,4% de la 6 luni la un an, 18,8% între 1 şi 2 ani, 14,2% între 2 şi 3 ani, 7,8% între 3 şi 4 ani, în timp ce 5,1% în 5 ani sau mai mult. Desigur, antreprenorii şi-ar dori ca această perioadă să fie cât mai scurtă, aproximativ 60% dintre respondenţi indică 1 an ca fiind perioada optimă de randament al investiţiilor, în timp ce aproape 86% nu doresc ca această perioadă să depăşească doi ani.

„Tendinţa jucătorilor din piaţă este de a automatiza din ce în ce mai mult procesele de producţie pentru a deveni cât mai eficiente şi pentru a creşte productivitatea. Cu siguranţă, investiţia în roboţi în următorii ani este unul dintre paşii logici pentru IMM-urile care doresc să inceapă automatizarea, într-o epocă în care ne îndreptăm spre automatizarea completă, şi să devină mai competitive. Iar roboţii colaborativi sunt soluţia de automatizare potrivită pentru cei care pornesc pe acest drum, deoarece sunt versatili, uşor de programat, mici, uşori şi accesibili şi pot lucra cot la cot cu angajaţii umani susţinându-i în cele mai complexe sarcini. Aspectul îmbucurător este că din ce în ce mai mulţi antreprenori locali încep să ia în considerare automatizarea cu coboţi în perioada următoare ”, spune Răzvan Isac, Channel Development Manager România şi Balcani, Universal Robots.

Companiile care nu intenţionează să investească în robotizare indică drept motive: costurile prea mari ale implementării roboţilor (69%), profilul de producţie nu necesită instalarea roboţilor (54,6%), scala de producţie este prea mică (54,5%), aplicaţiile lor nu pot fi robotizate (54,4%), scala lor de producţie nu necesită robotizare (44,2%).

În ceea ce priveşte percepţia asupra coboţilor şi caracteristicilor acestora, 64,3% dintre respondenţi consideră roboţii colaborativi ca fiind siguri pentru a lucra cu oamenii, 48,8% sunt de părere că pot îndeplini sarcini imposibil de automatizat în trecut, iar 41,8% consideră coboţii semnificativ mai rentabili în comparaţie cu roboţii tradiţionali industriali. 21,5% dintre participanţii la studiu nu şi-au exprimat nicio opinie în această privinţă.

38,8% dintre IMM-urile care consideră robotizarea în următorii trei ani intenţionează să implementeze roboţi colaborativi, 58,6% au indicat roboţi industriali, în timp ce 10,3% nu au decis încă.

„Barometrul de robotizare a IMM-urilor” a fost realizat de compania de cercetare SC&C pe un grup de 186 întreprinderi româneşti mici şi mijlocii în martie 2020. La sondaj au participat companii din următoarele industrii: metalurgie şi utilaje; procesarea materialelor plastice; produse chimice; produse alimentare şi din tutun; lemn şi produse din lemn (inclusiv mobilier); materiale textile, din piele şi confecţii; echipamente electrice şi electronice; materiale de construcţii; auto; hârtie şi produse din hârtie, tipărire; articole din sticlă, ceramică, piatră şi minerale. Sondajul a fost desfăşurat prin intermediul CATI (interviuri telefonice asistate de computer) în numele Universal Robots.

Universal Robots (UR) a fost înfiinţată în 2005 pentru a dezvolta roboţi colaborativi (coboţi) de mici dimensiuni.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici