Traficul rutier pe acest sector al DN 12C este amenințat de alunecări active de teren și de riscul prăbușirii unor mase de stâncă.
Expertizele au evidențiat două puncte critice, respectiv Km 33+940 – 33+960, unde zidul de sprijin s-a prăbușit în râul Bicaz, parapetul din piatră este înclinat, s-a format o cavernă în acostament, iar carosabilul este tasat pe 20 m lungime și 4 m lățime, precum și Km 34+345 – 34+366, unde scurgerile de apă cu debit ridicat au dislocat elementele de susținere, împingând parapetul din beton spre exterior și formând o cavernă de peste 21 m, cu tasări vizibile ale carosabilului.
Un pericol suplimentar este reprezentat de stâncă instabilă, situată în zona „Piatra Panțirului”, direct deasupra drumului. Conform sesizărilor autorităților din comuna Bicaz Chei, aceasta ar putea ceda în orice moment.
Măsura prevede interzicerea circulației pentru vehiculele cu masa maximă admisă de peste 13 tone, cu excepția autospecialelor de intervenție în cazuri de urgență.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași va finaliza o evaluare tehnică detaliată în următoarele două săptămâni, urmând să stabilească dacă restricția va fi prelungită sau completată cu alte măsuri.
Hotărârea a fost transmisă și autorităților din județul Harghita pentru coordonarea măsurilor de siguranță rutieră pe segmentul interjudețean al DN 12C.