UE stabileşte noi reguli dure pentru Google şi Meta

Companiile Alphabet, Meta şi alte platforme online mari vor trebui să depună mai mult efort pentru a eradica conţinutul ilegal, sau vor risca amenzi usturătoare în conformitate cu noile reguli de internet convenite între ţările Uniunii Europene şi parlamentarii UE.

2389 afișări
Imaginea articolului UE stabileşte noi reguli dure pentru Google şi Meta

UE stabileşte noi reguli dure pentru Google şi Meta

Companiile Alphabet, Meta  şi alte platforme online mari vor trebui să depună mai mult efort pentru a eradica conţinutul ilegal, sau vor risca amenzi usturătoare în conformitate cu noile reguli de internet convenite între ţările Uniunii Europene şi parlamentarii UE. 

Acordul a venit după mai bine de 16 ore de negocieri. Digital Services Act (DSA) este a doua direcţie a strategiei şefului antitrust al UE, Margrethe Vestager, de a controla unităţile Alphabet Google, Meta şi alţi giganţi din tehnologie din SUA, transmite Reuters

Luna trecută, ea a câştigat sprijinul din partea blocului de 27 de ţări şi a parlamentarilor pentru regulile emblematice numite Digital Markets Act (DMA), care ar putea forţa Google, Amazon, Apple, Meta şi Microsoft să-şi schimbe practicile de afaceri de bază în Europa. 

Avem o înţelegere cu DSA: Digital Services Act că se va asigura că ceea ce este ilegal offline este, de asemenea, văzut şi tratat ca ilegal online – nu ca un slogan, ci ca realitate”, a spus Vestager într-un tweet.

Parlamentarul UE Dita Charanzova, care a cerut astfel de reguli în urmă cu opt ani, a salutat acordul.

„Google, Meta şi alte mari platforme online vor trebui să acţioneze pentru a-şi proteja mai bine utilizatorii. Europa a precizat clar că nu pot acţiona ca insule digitale independente”, a spus ea într-un comunicat.

Într-o declaraţie, Google a declarat: „Pe măsură ce legea este finalizată şi implementată, detaliile vor conta. Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu factorii de decizie pentru a obţine corect detaliile tehnice rămase pentru a ne asigura că legea funcţionează pentru toată lumea”.

Conform DSA, companiile se confruntă cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală pentru încălcarea regulilor, în timp ce încălcările repetate le-ar putea duce la interdicţia de a desfăşura afaceri în UE.

Noile reguli interzic publicitatea orientată către copii sau bazată pe date sensibile precum religia, sexul, rasa şi opiniile politice. 

Tacticile care induc oamenii în eroare să ofere date personale companiilor online, vor fi, de asemenea, interzise.

Platformele online foarte mari şi motoarele de căutare online vor trebui să ia măsuri specifice în timpul unei crize. Mişcarea a fost declanşată de invazia Ucrainei de către Rusia şi de dezinformarea aferentă.

Companiile ar putea fi forţate să predea autorităţilor de reglementare şi cercetătorilor datele legate de algoritmii lor.

Companiile se confruntă, de asemenea, cu o taxă anuală de până la 0,05% din veniturile anuale la nivel mondial pentru a acoperi costurile de monitorizare a conformităţii lor.

DSA va fi pusă în aplicare în 2024.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici