BRAT - Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2011

Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada octombrie-decembrie 2011 - un trend descendent raportat încă de la începutul anului trecut -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2010.

181 afișări
Imaginea articolului BRAT - Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2011

BRAT - Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2011 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2011, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 37.722 de exemplare în octombrie, în scădere faţă de luna octombrie 2010, când înregistra 40.233 de copii. În noiembrie anul trecut, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 37.238 de copii, faţă de 40.527 în noiembrie 2010, iar în decembrie - 36.388 de exemplare, faţă de 41.986 în decembrie 2010.

În topul ziarelor quality urmează Adevărul, editat de Adevărul Digital Media. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna octombrie 2011 o medie de vânzări de 27.762 de exemplare, în scădere comparativ cu luna octombrie 2010, când înregistra o medie de vânzări de 89.479 de copii. În luna noiembrie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 24.708 exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2010, când afişa o medie de vânzări de 72.988 de copii. În ultima lună a anului trecut, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 26.633 de copii, comparativ cu 63.553 de copii reprezentând media de vânzări în decembrie 2010.

Pe poziţia a treia în clasament urmează Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, în luna octombrie 2011, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 24.557 de exemplare (39.960 în octombrie 2010), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să crească la 26.563 de exemplare (51.381 în noiembrie 2010) şi să scadă la 21.227 de exemplare în decembrie 2011 (52.856 în decembrie 2010).

Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului precedent. Astfel, pentru luna octombrie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 15.076 de exemplare (18.301 în octombrie 2010), în noiembrie - 14.867 de exemplare (18.521 în 2010), iar în decembrie - 15.230 de exemplare (17.769 în decembrie 2010).

În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Digital Media, este lider de vânzări şi a raportat, în octombrie 2011, o medie de vânzări de 153.403 exemplare (212.374 în octombrie 2010), în noiembrie, de 157.346 de exemplare (215.301 în noiembrie 2010) şi în decembrie, de 153.031 de exemplare (198.978 în decembrie 2010).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, ale cărei vânzări au scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2010: o medie de 96.863 de exemplare pe apariţie în octombrie (131.612 în octombrie 2010), de 93.813 exemplare în noiembrie (127.793 în noiembrie 2010) şi de 100.232 de exemplare în decembrie (121.304 în decembrie 2010).

Tabloidul CanCan a raportat, în octombrie 2011, o medie de vânzări de 34.908 exemplare (faţă de 51.968 de exemplare în octombrie 2010), cu o scădere la 32.416 exemplare în noiembrie 2011 (faţă de 50.466 de exemplare în noiembrie 2010) şi cu o medie de 30.928 de exemplare vândute pe apariţie în luna decembrie (42.755 în decembrie 2010).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna octombrie de 33.796 de exemplare (39.443 în octombrie 2010), cu 33.336 de exemplare în noiembrie (41.176 în noiembrie 2010) şi 32.769 de exemplare în decembrie (39.107 în decembrie 2010).

Pe acelaşi segment, cotidianul sportiv Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, în octombrie 2011, o medie de vânzări de 26.062 de copii (33.783 în octombrie 2010), pentru ca în noiembrie cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 24.629 de exemplare (33.813 în noiembrie 2010), iar în decembrie, de 25.374 de exemplare (26.277 în decembrie 2010).

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie, pentru octombrie 2011, de 11.726 de exemplare, pentru noiembrie, de 11.859 de copii şi pentru decembrie, de 8.342 de exemplare.

(Material realizat de Departamentul Life, life@mediafax.ro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici