BRAT: Tirajele ziarelor româneşti au scăzut în primul trimestru din 2011

Ziarele româneşti au început anul 2011 înregistrând în primele trei luni scăderi semnificative ale tirajelor, comparativ cu perioada similară a anului 2010, cele mai vândute titluri în primul trimestru al anului fiind tabloidele Click! şi Libertatea şi cotidianul generalist Adevărul.

472 afișări
Imaginea articolului BRAT: Tirajele ziarelor româneşti au scăzut în primul trimestru din 2011

BRAT - Tirajele ziarelor româneşti au scăzut în primul trimestru din 2011 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada ianuarie - martie 2011, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna ianuarie 2011 o medie de vânzări de 42.640 de exemplare, în scădere comparativ cu luna ianuarie 2010, când înregistra o medie de vânzări de 129.854 de copii. În luna februarie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 48.584 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2010, când afişa o medie de vânzări de 121.484 de copii. În luna martie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 43.441 de copii, comparativ cu 124.148 de copii reprezentând media de vânzări în martie 2010.

În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, în luna ianuarie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 42.250 de exemplare (53.948 în ianuarie 2010), pentru ca în luna următoare, februarie, media de vânzări să crească la 45.031 de exemplare (54.276 în februarie 2010). Creşterea nu a continuat şi în martie. În ultima lună a primului trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 34.109 exemplare (56.807 în martie 2010).

Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul România liberă, editat de Societatea "R". România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 40.947 exemplare în ianuarie (43.526 în ianuarie 2010), de 41.734 de copii în februarie (44.171 în februarie 2010) şi de 41.355 de exemplare în martie (43.947 în martie 2010).

În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital. Astfel, pentru luna ianuarie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 17.152 exemplare (31.302 în ianuarie 2010), în februarie - 16.563 de exemplare (28.048 în februarie 2010), iar în martie - 17.377 exemplare (24.980 în martie 2010).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna ianuarie de 40.769 de exemplare (38.451 în ianuarie 2010), cu o medie de 38.910 de exemplare în februarie (46.311 în februarie 2010) şi de 41.056 exemplare în martie (47.059 în martie 2010).

Pe acelaşi segment, Pro Sport a avut, în ianuarie, o medie de vânzări de 23.574 de copii (28.968 în ianuarie 2010), pentru ca în februarie cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 23.898 de exemplare (28.080 în februarie 2010), iar în martie, de 24.177 de exemplare (28.975 în martie 2010).

În categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în ianuarie, o medie de 192.934 de exemplare (208.199 în ianuarie 2010), în februarie, de 190.644 exemplare (238.388 în februarie 2010) şi în martie, de 184.952 de exemplare (252.653 în martie 2010).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, care a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2010: o medie de 114.179 de exemplare pe apariţie în ianuarie (159.293 în ianuarie 2010), de 121.257 de exemplare în februarie (158.969 în februarie 2010) şi de 116.914 exemplare în martie (154.648 în martie 2010).

Tabloidul CanCan a raportat, în ianuarie 2011, o medie de vânzări de 44.547 de exemplare (62.502 în ianuarie 2010), cu o scădere la 42.745 de exemplare în februarie (85.350 în februarie 2010) şi cu o medie de 41.856 de exemplare vândute pe apariţie în luna martie (82.673 în martie 2011).

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru ianuarie de 10.565 de exemplare, 10.633 de copii în februarie şi 10.487 de exemplare în martie.

(Material realizat de Gabriela Dita, gabriela.dita@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici