Camera de Comerţ Americană cere Parlamentului să respingă OUG de modificare a Legii audiovizualului

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) solicită Parlamentului să respingă Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului de modificare a Legii audiovizualului, precizând că adoptarea acestui act normativ "încalcă prevederile legale şi reprezintă un abuz din partea statului".

427 afișări
Imaginea articolului Camera de Comerţ Americană cere Parlamentului să respingă OUG de modificare a Legii audiovizualului

Camera de Comerţ Americană cere Parlamentului să respingă OUG de modificare a Legii audiovizualului (Imagine: Shutterstock)

AmCham România îşi exprimă dezacordul cu privire la modificarea Legii audiovizualului numărul 504/2002, într-un comunicat remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.

Conform sursei citate, AmCham România a analizat "impactul negativ pe care Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 25/2013 (OUG 25/2013) îl are la nivelul mediului de afaceri şi al încrederii în mediul investiţional românesc".

"Prin documentul de poziţie înaintat autorităţilor, AmCham Romania solicită Parlamentului respingerea OUG 25/2013 de modificare şi completare a Legii audiovizualului nr. 504/2002. Cu această solicitare, AmCham România se alătură asociaţiilor de profil - Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR), Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Publicitate şi International Advertising Association (IAA). În opinia AmCham România, adoptarea acestui act normativ încalcă prevederile legale şi reprezintă un abuz din partea statului prin intervenţia în relaţiile comerciale private, în sensul eliminării intermediarilor din piaţa de publicitate", se spune în comunicat.

"Intermediarii sunt actori economici prezenţi în toate industriile, a căror valoare adăugată şi influenţă pozitivă asupra pieţei este de necontestat. Efectele negative ale acestei Ordonanţe asupra pieţei de publicitate creează un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice, iar actul normativ adoptat reprezintă o intervenţie abuzivă a statului în relaţii comerciale private", a declarat Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi şi vicepreşedinte al AmCham România.

Potrivit comunicatului, AmCham România apreciază că maniera în care a fost adoptată OUG 25/2013 "contravine Constituţiei, care prevede că Guvernul României poate decide adoptarea unor ordonanţe de urgenţă doar în situaţii excepţionale".

"În lipsa justificării caracterului de urgenţă al OUG 25/2013, care modifică o practică comercială existentă în România de mulţi ani, precum şi în alte ţări ale lumii, considerăm că acest act normativ încalcă drepturi şi libertăţi fundamentale, cum ar fi libertatea comerţului şi concurenţa loială. Mai mult, prevederile OUG 25/2013 pune companiile în imposibilitatea de a o aplica din cauza neclarităţii termenilor folosiţi şi a termenelor de punere în aplicare, documentul nefăcând referire la valabilitatea actelor şi contractelor semnate anterior intrării în vigoare a OUG 25/2013", se mai spune în comunicat.

"Deja se poate vorbi de confuzie şi blocaj la nivelul actorilor pieţei de publicitate, pe fondul formulării neclare şi al termenilor vagi ai acestei ordonanţe. Efectele negative se vor reflecta inclusiv asupra consumatorilor de publicitate", adăugă Radu Florescu.

Totodată, AmCham România atrage atenţia asupra "impactului negativ" al OUG 25/2013 asupra întregii economii, "prin modificarea radicală a modelului de business dezvoltat în România pe baza practicilor din industria globală de publicitate". Alte efecte produse de această ordonanţă includ vulnerabilitatea crescută a clienţilor în relaţia cu televiziunile, creşterea costurilor, diminuarea concurenţei, precum şi riscul de eliminare a graniţelor dintre politicile editoriale şi comerciale ale televiziunilor, mai spune AmCham România.

În plus, AmCham România solicită Guvernului "asigurarea transparenţei în actul decizional, precum şi analiza impactului pe care legislaţia arbitrară îl poate avea asupra mediului economic".

"AmCham România salută deschiderea actualului Guvern pentru un dialog real cu mediul privat astfel încât toate părţile interesate să fie reprezentate în mod echitabil", se mai spune în comunicat.

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este o asociaţie profesională de afaceri care reprezintă 300 de membri - companii americane, internaţionale şi locale, cu investiţii totale de peste 10 miliarde de dolari şi mai mult de 200.000 de locuri de muncă create. AmCham România este afiliată la Camera de Comerţ a SUA şi membră a Consiliului European al Camerelor de Comerţ Americane, se mai spune în comunicat.

Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care "nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici