CNA a respins transformarea a 21 de licenţe ale Guerrilla în licenţe ale Realitatea FM

Radio Guerrilla îşi menţine toate cele 25 de licenţe ale sale, din Bucureşti şi din ţară, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) hotărând, marţi, să respingă solicitarea societăţii Realitatea Media SA de integrare a 21 dintre aceste licenţe în reţeaua Realitatea FM.

234 afișări
Imaginea articolului CNA a respins transformarea a 21 de licenţe ale Guerrilla în licenţe ale Realitatea FM

CNA a respins transformarea a 21 de licenţe ale Guerrilla în licenţe ale Realitatea FM (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

CNA a analizat, în şedinţa de marţi, o adresă depusă la Consiliu în luna decembrie, prin care societatea Realitatea Media SA a cerut modificarea a 21 dintre cele 25 de licenţe audiovizuale pe care Radio Guerrilla le deţine şi integrarea acestora în reţeaua Realitatea FM (post de radio deţinut tot de Realitatea Media). Transferul licenţelor de la Guerrilla la Realitatea FM urma să se facă în condiţiile modificării formatului, din generalist în tematic-informativ, pentru că, în prezent, Realitatea FM retransmite acelaşi program pe care îl difuzează televiziunea de ştiri Realitatea TV, se mai spune în adresa Realitatea Media SA.

Potrivit adresei, în urma transferului licenţelor, Radio Guerrilla ar fi rămas cu doar patru licenţe şi deci ar mai fi putut emite doar în Bucureşti, Sibiu, Cluj-Napoca şi Sulina.

În schimb, postul de radio Realitatea FM ar fi putut emite în 30 de localităţi, faţă de doar 9, în prezent.

Prezent la şedinţa CNA de joi, Florin Bercea, administratorul special al societăţii Realitatea Media SA, aflată în insolvenţă, a spus că decizia transformării a 21 de licenţe ale Radio Guerrilla în licenţe ale Realitatea FM este una "de business".

"Este o decizie de business care a avut la bază două motive. În primul rând, notorietatera postului Realitatea FM şi faptul că intenţionăm ca la nivel naţional să creăm o reţea de posturi care să fie de tipul unui news FM, informative, cu o anumită structură şi, profitând şi alipindu-ne de notorietatea postului Realitatea FM, să putem obţine mai mulţi bani din publicitate. În momentul de faţă traversăm o perioadă de insolvenţă şi orice economie care se realizează sau orice venit suplimentar face ca această perioadă să fie cât mai scurtă şi să reintrăm în normal", a declarat Florin Bercea.

Pe de altă parte, Narcisa Iorga, membru al CNA, a fost de părere că solicitarea Realitatea Media SA implică nu doar o modificare a denumirii celor 21 de licenţe din Guerrilla în Realitatea FM, ci şi o modificare a licenţelor respective şi o modificare a grilelor lor.

"Din moment ce Guerrilla va funcţiona în continuare, nu văd ce economii faceţi scoţându-l de pe nişte frecvenţe şi înlocuindu-l cu un post de televiziune", a spus, la rândul său, Christian Mititelu, un alt membru al CNA.

"Eu cred că această extindere a postului Realitatea FM impune o mai mare atenţie din partea dumneavoastră, pentru că sunt asperităţi pe care le sesizăm la televiziune şi care se vor multiplica acum şi prin radio. E nevoie de grijă (...) Dacă vreţi să faceţi radio din televiziune, încercaţi şi curăţaţi puţin astfel încât să sune plăcut la ureche", a mai spus Mititelu.

De asemenea, Christian Mititelu l-a întrebat pe Florin Bercea dacă mai cunoaşte vreo situaţie similară în Europa în care pe un post de radio să fie retransmis integral programul unei televiziuni.

"Nu cunosc în Europa, îmi pare rău, o astfel de situaţie. Însă noi ne-am făcut nişte analize şi încercăm să realizăm acest lucru, sperăm noi cu succes. Există nişte evaluări pe business şi pe banii pe care i-am putea încasa din publicitate care ne dau speranţe că este o decizie bună de management", a spus Florin Bercea.

Pe de altă parte, Narcisa Iorga a spus că Radio Guerrilla a obţinut licenţele pe care emite în prezent în urma unor concursuri organizate de CNA.

"Când Guerrilla a obţinut licenţele, a venit în faţa Consiliului. Aceste frecvenţe sunt un bun al statului (...) Consider că o modificare atât de severă a programului pentru care a primit licenţă nu poate să aibă loc atât de uşor. Aş dori personal să ascult argumentelor responsabililor editoriali de la Radio Guerrilla", a spus Narcisa Iorga. Ea a propus fie amânarea, fie respingerea solicitării Realitatea Media SA.

După propunerea Narcisei Iorga, Viorel-Vasile Buda (vicepreşedinte al CNA şi cel care conduce şedinţa de marţi a Consiliului) a propus "o pauză de consultări", în care membrii CNA să se retragă "într-un birou încăpător" pentru discuţii.

Propunerea lui Buda a fost acceptată de ceilalţi membri ai CNA, după care toţi au părăsit sala de şedinţe a Consiliului.

Nouă membri ai CNA (Răsvan Popescu, Cristina Trepcea, Laura Georgescu, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Valentin-Alexandru Jucan, Narcisa Iorga, Lorand Turos şi Florin Gabrea) au revenit în sala de şedinţe a Consiliului după circa 15 minute şi au votat "pentru" respingerea solicitării Realitatea Media de transformare a 21 de licenţe ale Radio Guerrilla în licenţe ale Realitatea FM. Un alt membru al CNA, Christian Mititelu, nu a revenit în sala de şedinţe după consultări şi nu a votat în niciun fel solicitarea Realitatea Media SA.

Pe de altă parte, societatea Realitatea Media, care deţine televiziunea de ştiri Realitatea TV, se află în insolvenţă din septembrie 2011. Administratorul judiciar al Realitatea Media este societatea Dinu Urse şi Asociaţii SPRL, după cum a declarat, pentru MEDIAFAX, Florin Bercea, prezent, pe 4 octombrie, la şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), în calitate de administrator special al Realitatea Media.

Cu acelaşi prilej, Florin Bercea a mai spus că omul de afaceri Elan Schwartzenberg nu a mai participat la ultimele adunări generale ale acţionarilor Realitatea Media, din iulie, august şi septembrie, iar locul lui a fost luat de Ioana Vîntu (fiica omului de afaceri Sorin Ovidiu Vântu, n.r.), în calitate de reprezentant al Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited, principalul asociat al societăţii Realitatea Media SA.

De asemenea, la şedinţa CNA, Bercea a precizat că Cosmin Guşă este reprezentantul celui mai important creditor al Realitatea Media, respectiv GMG Media Box, şi nu al vreunuia din acţionari. În acelaşi context, Bercea a spus că el, în calitate de administrator special, i-a delegat câteva responsabilităţi editoriale lui Cosmin Guşă.

Pe 10 aprilie 2012, Ioana Vîntu, fiica lui Sorin Ovidiu Vîntu, a fost numită director al Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited, principalul asociat al societăţii Realitatea Media SA, care deţine licenţa audiovizuală a televiziunii Realitatea TV.

Tot atunci, Ioana şi Ionuţ Vîntu, copiii lui Sorin Ovidiu Vîntu, au preluat împreună 82% din acţiunile Bluelink, în timp ce omul de afaceri Elan Schwartenberg a rămas cu 9% din acţiunile firmei (în loc de 90,9091% din acţiunile Bluelink, pe care le deţinea din aprilie 2011). Restul de 9 procente din Bluelink îi revin lui Vitalie Dobândă, un apropiat al lui Sorin Ovidiu Vîntu, potrivit unor informaţii publicate, la momentul respectiv, de site-ul Rise Project şi paginademedia.ro.

Totuşi, Ioana Vîntu anunţase oficial, pe 2 mai 2011, într-o conferinţă de presă, că Elan Schwartzenberg este noul proprietar Realitatea Media, iar tatăl ei nu mai este asociat în niciun fel în această afacere.

Pe de altă parte, Elan Schwartenberg a declarat, pe 4 iulie, pentru MEDIAFAX, că Bluelink Comunicazione a vândut creanţa pe care o avea la Realitatea Media unei firme din Ungaria, fapt pentru care, în prezent, Bluelink are doar o valoare "emoţională".

Acţionariatul Realitatea Media SA nu apare modificat pe site-ul CNA, instituţie care eliberează licenţele audiovizuale. Societăţile care deţin licenţe audiovizuale (precum Realitatea Media, care deţine mai multe licenţe, între care cele pentru Realitatea TV, The Money Channel, Realitatea FM şi Radio Guerrilla) sunt obligate prin Legea audiovizualului să informeze CNA cu privire la modificările acţionariatului lor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici