CNA revine asupra sancţiunilor în cazul Sport Klub 1 şi Sport Klub Prime şi aplică amenzi mai mari

CNA a revenit, marţi, asupra sancţiunilor aplicate pe 26 martie televiziunilor Sport Klub 1 şi Sport Klub Prime, de 45.000 de lei şi 15.000 de lei, pentru depăşirea duratei legale de publicitate, hotărând să le crească cuantumul la 50.000 de lei, respectiv 30.000 de lei.

86 afișări
Imaginea articolului CNA revine asupra sancţiunilor în cazul Sport Klub 1 şi Sport Klub Prime şi aplică amenzi mai mari

CNA revine asupra sancţiunilor în cazul Sport Klub 1 şi Sport Klub Prime şi aplică amenzi mai mari (Imagine: Stefan Micsik/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a reanalizat, în şedinţa de marţi, durata de publicitate difuzată în octombrie şi decembrie 2014 de televiziunile Sport Klub1 şi Sport Klub Prime.

Consiliul a mai analizat acest caz şi în şedinţa din 26 martie, când a decis să amendeze Sport Klub 1 cu 45.000 de lei şi Sport Klub Prime cu 15.000 de lei, pentru depăşirea minutelor legale de publicitate. CNA a constatat atunci că Sport Klub 1 a depăşit durata legală de publicitate cu 35 de minute, în două luni ale anului trecut, în timp ce Sport Klub Prime a depăşit cu 8 minute durata legală de publicitate într-o lună din 2014.

Ulterior, au apărut însă informaţii suplimentare, potrivit cărora, în aceeaşi perioadă, în cazul Sport Klub 1 depăşirile au fost de fapt de 39 de minute, iar în cazul Sport Klub Prime au fost de 25 de minute.

Astfel, CNA a decis să anuleze amenzile pe care le aplicase în şedinţa din 26 martie şi să aplice noi amenzi televiziunilor Sport Klub 1 şi Sport Klub Prime, respectiv 50.000 de lei şi 30.000 de lei.

Decizia a fost luată la propunerea membrului CNA Monica Gubernat, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi la şedinţa de marţi (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Viorel Buda, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea).

Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, "Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici