Cotidianul Izvestia îşi lansează propriul post de televiziune

Cotidianul Izvestia, unul dintre cele mai vechi branduri din industria media din Rusia, va trece prin cea de-a doua reorganizare majoră din ultimii doi ani, întrucât va transfera cea mai mare parte a conţinuturilor sale informative într-un nou post de televiziune, care va fi lansat în acest an.

95 afișări
Imaginea articolului Cotidianul Izvestia îşi lansează propriul post de televiziune

Cotidianul Izvestia îşi lansează propriul post de televiziune (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit site-ului themoscowtimes.com, compania care deţine ziarul Izvestia, News Media, va lansa noul post de televiziune în toamna acestui an. Noua decizie va permite cotidianului rus să se concentreze asupra articolelor analitice, a anunţat editorul-şef Aleksandr Maliutin.

Maliutin a făcut acest anunţ pe 6 august, în aceeaşi zi în care a revenit în funcţia de redactor-şef la Izvestia, după o absenţă de doi ani.

Decizia de a separa ştirile propriu-zise de articolele analitice reprezintă rezultatul unei noi realităţi din industria media, în care competiţia tot mai mare în rândul jucătorilor online a obligat diviziile de print să caute nişe rămase deocamdată neocupate, a spus Maliutin.

Totuşi, Izvestia nu va renunţa complet la acoperirea mediatică a unor evenimente prin ştiri propriu-zise, însă se va orienta mai mult spre jurnalismul de investigaţie.

Această reorientare a politicii editoriale de la Izvestia este "lucrul care trebuie să fie făcut", în contextul crizei cu care se confruntă presa tradiţională, odată cu apariţia competiţiei din partea internetului, spune Aleksei Pankin, analist media şi fost editorialist la Izvestia. Pentru a rămâne profitabilă, presa trebuie să încerce orice abordare, deşi "nimeni nu ştie care dintre ele va da rezultate".

Politica editorială a cotidianului Izvestia a cunoscut o transformare majoră în 2011, atunci când fondatorul companiei News Media, Aram Gabrelianov, a decis să crească eficienţa ziarului. Acea decizie a constat în concedieri masive, peste jumătate dintre angajaţi părăsind publicaţia. În acelaşi an, veteranul ziar rusesc, înfiinţat în 1917, s-a mutat din clădirea istorică din Piaţa Puşkin în care îşi avea sediul.

Maliutin a spus că de această dată nu se aşteaptă la o schimbare semnificativă a numărului de angajaţi.

"Nu prevăd nicio concediere", a spus el, adăugând că News Media nu a alcătuit deocamdată un plan precis de restructurare.

News Media, parte a National Media Group, deţinut de Iuri Kovalciuc, un apropiat al preşedintelui Vladimir Putin, este publisher al tabloidelor Zhizn şi Tvoi Den şi a site-ului de ştiri LifeNews.

Planurile de lansare a unui post de televiziune care să transmită ştiri 24 de ore din 24 au fost anunţate pentru prima dată de Aram Gabrelianov în luna ianuarie. Lansarea fusese programată iniţial pentru luna mai, potrivit RIA Novosti. Postul de televiziune va transmite pe site-ul LifeNews, care va fi relansat.

Aleksandr Potapov, editorul-şef de la Izvestia care l-a precedat pe Maliutin în această funcţie, va fi directorul noului post de televiziune.

Aleksandr Maliutin a devenit editor-şef la Izvestia în 2011 însă şi-a dat demisia în anul următor, citând o serie de neînţelegeri cu Aram Gabrelianov, în domeniul politicii editoriale şi pe fondul deciziei de a integra ziarul cu site-ul LifeNews.

Maliutin a spus că a decis să se întoarcă în aceeaşi funcţie pentru că "situaţia s-a schimbat". Politica editorială adoptată în 2011 a făcut ca numărul de ştiri care citează Izvestia să crească, iar obiectivul a fost atins în la începutul acestui an, când acest ziar a ajuns pe primul loc în topul celor mai citate divizii de print din presa rusă alcătuit de Medialogia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici