O carte pe zi: „Învaţă să înveţi”, de Barbara Oakley, Terrence Sejnowski, Alistair McConville

Învaţă să înveţi le arată copiilor şi adolescenţilor că, atunci când află cum funcţionează creierul, progresează în procesul lor de învăţare şi au succes la şcoală.

102 afișări
Imaginea articolului O carte pe zi: „Învaţă să înveţi”, de Barbara Oakley, Terrence Sejnowski, Alistair McConville

O carte pe zi: „Învaţă să înveţi”, de Barbara Oakley, Terrence Sejnowski, Alistair McConville

Barbara Oakley s-a născut în 1955 în California, a terminat liceul, s-a înrolat în armată, a fost trimisă la studii la Universitatea din Washington, unde a obţinut o diplomă în studiul limbilor slave şi în literatură, apoi a fost trimisă ca ofiţer în Germania, unde a stat patru ani. După îndeplinirea îndatoririlor militare, s-a întors în SUA şi s a hotărât să şi schimbe viaţa. A vrut să testeze modul în care creierul ei, obişnuit cu studiul limbilor străine, ar putea să înveţe şi altceva, aşa că a decis să studieze ingineria. În 1986, Barbara Oakley a obţinut o diplomă în inginerie electrică tot la Universitatea din Washington, iar în 1998 a devenit profesor de inginerie la Universitatea din Oakland, după ce şi-a luat doctoratul cu o teză despre sistemele electrice. Ulterior, s-a implicat în numeroase arii de cercetare adiacente ingineriei şi nu numai. De asemenea, a conceput, împreună cu cercetătorul în neurologie Terry Sejnowski, un curs online intitulat „Învaţă cum să înveţi“.

Alistair McConville este director de învăţare şi inovare la Bedales School din Hampshire, Anglia. A studiat teologia la Cambridge University şi a predat cursuri de filozofie, studii religioase şi clasicism în mai multe şcoli independente din Marea Britanie.

Terrence Sejnowski, doctor în fizică, este profesor şi şeful Departamentului de Neurobiologie Computaţională din cadrul Salk Institute, cu publicaţii, patente şi o impresionantă carieră de predare de mai bine de 30 de ani. În domeniul inovaţiilor şi al descoperirilor, Sejnowski a identificat rolul astrocitelor, iar laboratorul său a dezvoltat un model nou de studiere a memoriei, care se consolidează în timpul somnului, şi a construit un model computerizat despre cum transmit neuronii impulsuri electrice.

Toţi trei au conceput această carte surprinzătoare şi amuzantă care te învaţă, printre altele, cum poţi să obţii o gândire creativă, de ce uneori e bine să laşi mintea să hoinărească, faptul că anumite jocuri video te ajută să te concentrezi mai bine şi că memorezi mai uşor cu ajutorul imaginilor nostime.

Scriu editorii: „Ţi s-a întâmplat să citeşti un paragraf de mai multe ori şi să nu reţii nimic din el? Autorii te învaţă, printre altele, cum poţi să obţii o gândire creativă, de ce uneori e bine să laşi mintea să hoinărească, faptul că anumite jocuri video te ajută să te concentrezi mai bine şi că memorezi mai uşor cu ajutorul imaginilor nostime. De asemenea cum să nu mai amâni pe mâine ce trebuie să faci azi!”.

Barbara Oakley, Terrence Sejnowski, Alistair McConville – Învaţă să înveţi. Cum să ai rezultate la şcoală în mod eficient. Ilustraţii de Oliver Young. Traducere din liumba engleză de Bogdan Ghiurco, Editura Curtea veche.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici