- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.02.2013, 18:17)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Director general Tarom: Compania nu este "sexy" pentru potenţiali acţionari minoritari
Tarom nu este foarte atractivă în prezent pentru investitori din perspectiva achiziţiei de acţiuni, din cauza pierderilor, a declarat joi Christian Edouard Heinzmann, directorul general al companiei de transport aerian.
897 afișări
Director general Tarom: Compania nu este "sexy" pentru potenţiali acţionari minoritari (Imagine: Catalin Abagiu/Mediafax Foto)
"Pentru moment, scuze pentru cuvânt, nu suntem foarte sexy. Compania nu este atractivă din cauza pierderilor. Noi trebuie să facem compania puţin mai sexy pentru ca lumea să ne placă mai mult", a afirmat Heinzmann, răspunzând unei întrebări.
El a precizat că au avut loc câteva întâlniri cu reprezentanţii casei de brokeraj Swiss Capital, mandataţi să găsească investitori interesaţi pentru preluarea a 20% din capitalul Tarom, dar nu are alte informaţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la finele lunii ianuarie, după o întâlnire cu reprezentanţii FMI, că în cazul Tarom este în derulare elaborarea strategiei de privatizare şi statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din acţiuni.
Heinzmann, cetăţean belgian cu o experienţă de peste 25 de ani în industria aviatică, şi-a început mandatul la Tarom în noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, având funcţia de chief executive officer and accountable manager.
El a afirmat joi, la prima întâlnire cu reprezentanţii mass-media după preluarea mandatului, ca lucrează "şapte zile pe săptămână", scopul fiind supravieţuirea Tarom.
"Este atât de multă birocraţie în această companie! Trebuie să semnăm mii de documente şi avem această problemă cu necunoaşterea limbii", a spus Heinzmann, adăugând însă că munca este plăcută, în ciuda volumului ridicat.
El a precizat că primul plan de management a fost respins de board-ul companiei, fiind prea complicat, iar varianta revizuită va fi propusă la finele săptămânii viitoare.
"Dacă îl resping din nou vinerea viitoare va trebui să merg acasă", a spus el.
Planul vizează revizuirea tuturor operaţiunilor companiei, eficientizarea acestora şi creşterea încasărilor, în condiţiile în care vânzările şi activitatea de management a fost deficitară în ultimii ani.
Şeful Tarom a afirmat că în prezent au loc renegocieri cu toţi furnizorii companiei, în număr de 30-40, unele contracte fiind "şocante".
Potrivit sursei citate, toate rutele companiei sunt puţin profitabile în prezent, cea mai importantă fiind cursa de Bruxelles. Compania intenţionează să introducă o cursă spre Praga şi să crească numărul curselor din Iaşi.
Heinzmann nu a furnizat rezultatele financiare ale Tarom din 2012, dar a precizat că speră ca operatorul aerian să devină profitabil înainte de 2016. Tarom nu a mai obţinut profit din anul 2007, iar pierderile înregistrate în intervalul 2008-2011 totalizează 830 de milioane de lei.
Sindicatele din aviaţie, susţinute de Confederaţia Naţională Sindicală "Cartel Alfa", au acuzat miercuri Consiliul de Administraţie al Tarom de lipsă de transparenţă, dar şi de management defectuos şi de abuzuri, precum atribuirea unor venituri nejustificate.
Directorul general a precizat că administratorii companiei au o remuneraţie lunară de 1.500 euro, la care se adaugă 500 euro pentru calitatea de membru într-unul din comitetele de lucru. Un membru CA poate face parte din maxim trei comitete. Heinzmann câştigă lunar 10.000 de euro pentru funcţia de director general.
Întrebat dacă vor exista disponibilizări la nivelul companiei, care are peste 2.000 de angajaţi, Heinzmann a evitat să avanseze o cifră sau un număr optim de salariaţi, precizând că vor fi disponibilizări în cazul în care există "abuzuri", dar şi că productivitatea în cazul Tarom este una scăzută.
Cea mai mare problemă identificată de Heinzmann de la preluarea mandatului este birocraţia şi lipsa de flexibilitate, el precizând că durează câteva zile de la luarea unei decizii până la implementarea ei.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:10
-
astăzi, 21:50
Boris Becker va fi absolvit de faliment, anunţă avocatul său