- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.02.2013, 19:18)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Directorul general al Tarom spune că flota de avioane trebuie standardizată şi redusă
Directorul general al companiei Tarom, Christian Edouard Heinzmann, a declarat că operatorul aerian vrea să-şi standardizeze flota de avioane, care ar trebui să scadă în următorii doi ani, după ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat că Tarom trebuie să se dezvolte prin achiziţii.
510 afișări
Heinzmann spune că Tarom nu trebuie să-şi extindă flota, ci să o standardizeze şi să o reducă /Imagine: Catalin Abagiu/Mediafax Foto)
"Trebuie să avem o flotă standardizată, asta însemnând ca toate avioanele să aibă aceeaşi configuraţie. (...) Trebuie să facem o operaţiune de «phase in/ phase out», adică să schimbăm flota actuală cu una nouă", a spus Heinzmann, la o întâlnire cu presa.
El a explicat că în prezent flota Tarom are mai multe tipuri de avioane, iar o uniformizare a acesteia ar reduce costurile cu combustibilul cu 35% şi ar permite o utilizare mai ridicată a aeronavelor. Operaţiunile de negociere cu producătorii pentru această operaţiune ar putea fi iniţiate în 2014, modificările urmând să fie însă făcute cu aprobarea Ministerului Transporturilor, potrivit sursei citate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Şeful Tarom a spus că operatorul aerian ar trebui să aibă 20 de avioane în următorii doi ani, faţă de 24 de unităţi în prezent. Flota companiei este compusă din aeronave Boeing 737, Airbus A 318, Airbus A 310, ATR 72 şi ATR 42.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi că Tarom trebuie să îşi mărească flota de avioane, prin achiziţii sau închirieri, pentru a-şi putea dezvolta activitatea.
"Deocamdată discutăm. Da, trebuie să cumpere sau să închiriere Tarom avioane noi. (...) Există dorinţa de a dezvolta compania, nu poţi dezvolta o companie aeronautică decât mărindu-i activitatea. Nu-i poţi mări activitatea decât dacă ai un număr mai mare de avioane. Vrem să cumpărăm avioane noi şi să uniformizăm flota", a spus ministrul, după o conferinţă de presă, răspunzând unei întrebări.
Întrebat despre relaţia cu ministrul Transporturilor, Heinzmann a spus că s-a întâlnit de trei ori cu el.
"Aş spune că am o relaţie bună, dar nu ştii niciodată", a adăugat reprezentantul Tarom.
Compania aeriană a înregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%.
Tarom a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne şi externe, restul provenind din curse charter şi pasageri code-share.
Gradul de încărcare a curselor Tarom a crescut la 66%, faţă de 61% în 2011.
Compania a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Tarom nu a mai obţinut profit din anul 2007, iar pierderile înregistrate în intervalul 2008-2011 totalizează 830 de milioane de lei.
Citește pe alephnews.ro: Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Puncte cheie din interviul extins al lui Macron cu The Economist. Xi Jinping, surpriza interviului: „China nu-și dorește o Rusie care destabilizează, un Iran cu arme nucleare sau un Orient Mijlociu cufundat în haos”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:34
-
ieri, 22:00