EJobs: 46% dintre angajaţi lucrează în acest moment exclusiv de la birou

Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% dintre angajaţi lucrează exclusiv de la sediul companiei.

386 afișări
Imaginea articolului EJobs: 46% dintre angajaţi lucrează în acest moment exclusiv de la birou

Doar 18,4% mai lucrează integral de acasă, iar restul îşi împart programul între casă şi birou, astfel: 18,8% au un program hibrid pe o structură decisă de companie, 13,7% trebuie să vină şi la birou, dar au libertatea de a decide singuri câte zile lucrează de acasă şi câte de la sediu, iar 3% vin la birou doar pentru întâlniri şi şedinţe.

„Dacă la începutul lui 2020 încă eram ţara din Europa cu cea mai mică deschidere a angajatorilor faţă de munca remote, acum acest stil de lucru a intrat într-o formă de normalitate şi la noi, în aproape toate domeniile de activitate. La nivelul anului trecut, au fost postate peste 30.000 de joburi remote, cu 29,4% mai mult faţă de 2021 şi cu 490% mai mult decât în 2019, iar de la începutul anului şi până acum avem deja mai mult de 3.000 de joburi remote postate, adică 10% din total. Asta înseamnă că angajatorii rămân flexibili din acest punct de vedere, însă această flexibilitate se manifestă mai degrabă în direcţia acceptării unui program de muncă hibrid decât a unuia complet remote”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.

În acest sens, 57,1% dintre participanţii la sondaj spun că lucrează cel puţin cinci zile pe lună de la birou. 14,3% vin la sediul companiei doar o dată pe lună, 9% de două ori, 7,1% de trei ori, iar 12,4% lucrează de la birou patru zile pe lună.

Întrebaţi ce schimbări ar vrea să facă anul acesta legat de modul în care lucrează, cei mai mulţi (respectiv 28,3%) au răspuns că vor să lucreze hibrid, dar ei să fie cei care decid câte zile vor veni la birou. 23,6% vor să lucreze exclusiv de acasă, în timp ce 20,1% şi-ar dori să crească numărul zilelor în care muncesc remote. 1,5% se află la celălalt pol şi intenţionează să lucreze mai mult de la birou, iar 22,6% au decis ca în 2023 să lucreze doar de la sediul companiei. În cazul ultimelor două categorii, 40,4% spun că decizia de a reveni 100% sau de a munci mai multe zile de la birou aparţine angajatorilor şi că a fost stabilită la nivelul întregii organizaţii. 59,6%, în schimb, mărturisesc că nu se mai simt confortabil să lucreze de acasă şi vor să facă o schimbare.

„Deşi a fost foarte mult timp dorită de candidaţii români, toate sondajele pe care le-am făcut în jurul acestui subiect ne arată că există şi dezavantaje pe care angajaţii le conştientizează şi care i-au determinat pe mulţi să renunţe la a munci doar de acasă. Sentimentele acute de înstrăinare, lipsa socializării cu colegii, disiparea unei graniţe clare dintre viaţa personală şi cea profesională sunt doar câteva dintre motivele pentru care astăzi vedem că modul de lucru cel mai căutat nu este neapărat cel remote, ci hibrid”, explică Ana Călugăru.

Acest tip de flexibilitate a angajatorului s-a transformat inclusiv într-un criteriu pe care candidaţii îl iau în calcul în perspectiva unei noi angajări. Astfel, 60,9% dintre participanţii la sondaj susţin că nu s-ar mai angaja într-o companie care nu acceptă munca remote sau hibrid. 26,6% dintre respondenţi spun chiar că acesta este aspectul care ar cântări cel mai greu în decizia de a accepta o ofertă nouă de job. Pentru 55,5% cel mai important este salariul, 7,4% caută în primul rând oportunităţi de promovare, iar 5,9% spun că echipa contează cel mai mult.

Sondajul a fost realizat în luna ianuarie 2023 pe un eşantion de 4.318 respondenţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici